آفتاب
انصاری در جمع خبرنگاران:

رایزنی با مجلس برای عدم استیضاح وزیران

رایزنی با مجلس برای عدم استیضاح وزیران

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به رایزنی های دولت با مجلس برای عدم استیضاح وزیران، گفت: استیضاح فرصت زیادی از دولت و مجلس می گیرد و جایگزینی وزیر هم برای دولت مشکل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید انصاری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به عنوان سال ۹۴، گفت: رهبری امسال را همدلی و همزبانی نامیده اند که لازمه آن تعامل دولت و مجلس است.

وی افزود: مجلس تا سال آینده به اتمام می رسد، اما هنوز بیش از ۱۴۰ طرح و ۹۳ لایحه در نوبت کار مجلس است که باید با همکاری دولت و مجلس، این طرح ها را پیش ببریم و از فرصت باقیمانده مجلس به خوبی استفاده کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در خصوص طرح های استیضاح نمایندگان مجلس، گفت: استیضاح حق قانونی مجلس است، اما امیدواریم با تشکیل هماهنگی، مشکل استیضاح را حل کنیم؛ چرا که استیضاح وقت زیادی از دولت و مجلس می گیرد و جایگزینی وزیر نیز برای دولت مشکل است، بنابراین ترجیح این است که استیضاح انجام نگیرد و در این راستا نیز رایزنی هایی انجام شده است.

انصاری همچنین با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: جلسه دیروز، جلسه خوبی بود و امیدواریم آموزش و پرورش وزیر خود را از دست ندهد.

وی همچنین با بیان اینکه درخواست های نمایندگان در سال پایانی خدمت خود، زیاد شده است، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان در سال آخر کاری خود هستند، خواسته مراجعه کنندگان را مورد پیگیری قرار می دهند، بنابراین مراجعات و خواست هایشان از دولت زیاد شده است و در این زمینه رئیس جمهور دستور داده است با رعایت قانون، نهایت همکاری را با مجلس داشته باشیم و خواسته های قانونی آنان را پیگیری کنیم.

 

 

 

کد N860739

وبگردی