آفتاب
نعمتی پیشنهاد داد،

تصویب طرح دو فوریتی برای اختصاص یک درصد ارزش افزوده به معلمان به جای استیضاح فانی

تصویب طرح دو فوریتی برای اختصاص یک درصد ارزش افزوده به معلمان به جای استیضاح فانی

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شوای اسلامی با تاکید بر این که استیضاح وزیر آموزش و پرورش مشکل فرهنگیان را حل نمی‌کند پیشنهاد کرد که به جای این استیضاح طرح دو فوریتی اختصاص یک درصد از ارزش افزوده برای ترمیم حقوق معلمان در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، بهروز نعمتی در تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد:‌ با علم به این که طرح این موضوع ممکن است به ضرر شخص من باشد اما اعتقاد راسخ و جدی دارم که با استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها مشکل فرهنگیان و معلمان حل نخواهد شد بلکه به مشکل آنها اضافه خواهد شد.

وی افزود: مشکل معلمان مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه ماحصل سالها سهل انگاری و کم توجهی به معلمان است که امروز خود را نشان می‌دهد. همه ما باید بدانیم این مشکلات به دست وزیر آموزش و پرورش حل نمی‌شود بلکه دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و مشکل را حل کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان نباید از ابزار استیضاح برای جناح و گروه و خط خود استفاده کنند ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم به جای استیضاح نسبت به تصویب طرح دو فوریتی اختصاص یک درصد از ارزش افزوده برای تامین حقوق معلمان اقدام شود و مجلس و دولت در این زمینه با یکدیگر همکاری و همفکری کنند.

نعمتی ضمن حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده به عنوان سفیران عرصه‌ی دیپلماسی یادآور شد: 1+5 باید بداند انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و غریب‌ها هم بدانند امروز ایران اسلامی همه شرایط را برای یک اتفاق برد برد فراهم آوردند و هر گونه خللی در این توافق به وجود بیاید مسئولیت مستقیم آن به عهده آمریکایی‌هاست و آنها باید پاسخگوی جامعه جهانی باشد.

وی اضافه کرد: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌خواهم با تمام قوت از دستاوردهای هسته‌ای حفاظت کنند چرا که این دستاوردها متعلق به همه ملت ایران و شهدای عزیز دانشمندی است که شبانه روز در این راه تلاش کرده‌اند.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس در تذکری خطاب به منتقدین و مخالفین دولت نیز گفت: به جای نشان دادن رگ غیرت به سفیران و برادران مذاکره کننده نظرات و پیشنهادات سازنده خود را به تیم هسته‌ای منعکس و آنان را ترغیب و تشویق نمایید.

نعمتی اشتغال را از بزرگترین مشکلات کشور دانست و ادامه داد: کشور ما امروز با فوج عظیمی از بیکاران مواجه است و اگر برای این مساله مهم تصمیمی اتخاذ نکنیم فردا احتمالا دیر خواهد بود. دولت هم باید جسارت لازم را برای حذف یارانه افراد پردرآمد داشته باشد، بخش خصوصی را فعال کند و با سرمایه‌گذاری متوازن موجب اشتغال بیکاران تحصیل‌کرده شود.

وی با اشاره به جلسات متعددی با وزیر کشور، معاونین و کارشناسان این وزارت خانه در عین حال گفت که هنوز مسائل تقسیمات کشوری اسدآباد حل نشده و به رغم استحقاق همه شرایط در این زمینه کوتاهی می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تبریک هفته جهاد کشاورزی که به کشاورزان و جهادگران از وزیر جهاد کشاورزی خواست بودجه لازم جهت سرمازدگی محصولات باغی و زراعی در اسدآباد (60 میلیارد تومان) و نهاوند (100 میلیارد تومان) را اختصاص دهد.

نعمتی با اشاره به افتتاح کارخانه کنستانتره آهن در شهرستان اسدآباد با حضور وزیر کار و معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: در این مراسم قول راه‌اندازی کارخانه‌ی گندله‌سازی در تیر ماه سال جاری نیز داده شده اما متاسفانه فعالیت‌ها به قدری کند شده که این کارخانه در مهر ماه نیز راه اندازی نمی شود. لذا خواهشمندیم موانع سد راه این پروژ بزرگ هر چه سریعتر رفع شود.

انتهای پیام

کد N860542

وبگردی