آفتاب
نماینده بوکان:

مردم نشان دادند آرمانها و شهدا را فراموش نکرده‌اند

مردم نشان دادند آرمانها و شهدا را فراموش نکرده‌اند

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشییع پیکر شهدای غواص که روز گذشته در میدان بهارستان برگزار شد، گفت: دیروز شاهد حماسه سترگ و ماندگار بودیم که بلافاصله مورد تأیید ولی امت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدقسیم عثمانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، عنوان کرد: دیروز تهران به نمایندگی از تمام ملت ایران میزبان دردانه‌های ملت بود، ستارگانی که دستشان را بستند، اما اراده و اندیشه‌های‌ نابشان را هرگز.

او ادامه داد: هرچند جسمشان را به زیر خاک بردند، ولی اندیشه‌های نابشان در اوج بود و ملت ما را دوباره به حال و هوای روزهای سختی برد که در اوج بی‌امکاناتی آن زمان شجاعت، خلوص، ایثار و ازخودگذشتگی رفتار عمومی فرزندان ایران زمین بود.

عثمانی افزود: دیروز مردم تهران نشان دادند تهران شایسته ام‌القرای مسلمین بودن است و مردم نشان دادند علی‌رغم همه سختی‌ها و ناملایمات و فشارهای اقتصادی آرمان‌ها و شهدای خود را فراموش نکرده‌اند و به روز خود، همان مردانی هستند که با دست خالی توانستند دشمن را به خاک بنشانند و بلافاصله مدال تجلیل رهبر معظم انقلاب را با پیام گرانسنگ خویش دریافت داشتند. این ملت شایسته تقدیر است و مسئولین آن شایسته توبیخ.

نماینده مردم بوکان درباره حوزه اتخابیه‌اش نیز گفت: بوکان به عنوان سومین شهر مهاجرپذیر کشور نیازمند توجه مضاعف است. امکانات بوکان به تناسب رشد جمعیت آن توسعه نیافته و همین امر موجب نارضایتی مردم از دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی شده است.

او ادامه داد: متأسفانه مرکز استان نیز نسبت به این واقعیت همچنان در خواب غفلت مانده است. بوکان دارای بیشترین تراکم دانش‌آموزی در کشور است و تمام مدارس آن دوشیفته هستند. کلاس‌های چهارپایه و پنج‌پایه هم کیفیتی از آموزش را کافی نگذاشته‌اند.

به گفته این نماینده مجلس صف CNG در بوکان طولانی‌ترین صف CNGدر کشور است،‌ حمل و نقل عمومی این شهر در شرایط نامطلوبی است و وضعیت درمان آن در اوج نامطلوبی است.

عثمانی تأکید کرد: همه این موارد ناشی از این است که به نسبتی که جمعیت افزایش یافته امکانات آن افزایش نیافته است. وقتی جمعیت چهار برابر می‌شود و امکانات ثابت همچنان باقی می‌ماند ترافیک و تراکم ایجاد می‌شود و خروجی آن نارضایتی مردم است.

او افزود: مهاجرپذیری بوکان و عدم توسعه آن با عدم فضای کارآفرینی همراه بوده و نبود هر نوع سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال باعث شده نرخ بیکاری شهرستان 8 درصد از نرخ بیکاری استان بیشتر باشد. بوکان در سطح استان دارای بیشترین تعداد تحصیلکرده و بیشترین تعداد بیکار است.

او با اشاره به مشکل حاشیه نشینی نیز گفت: اعتبار دهیاری‌ها آنقدر ناچیز است که کفاف بیمه و حقوق دهیاران را نیز نمی‌کند چه برسد به فعالیت‌های عمرانی. آیا وقتی این‌طور به روستاها می‌رسیم می‌توان انتظار داشت مردم به شهرها پناه نبرند و چون هزینه زندگی در شهر بالاست آنها حاشیه نشین می‌شوند و به دلیل این‌که حاشیه‌ها خارج از محدوده است با مشکل خدمات آب و برق و گاز مواجه می‌شوند. مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چطور در زمان انتخابات ما جزء محدوده‌ایم، اما در زمان خدمات در خارج از محدوده‌ایم؟

انتهای پیام

کد N860469

وبگردی