آفتاب

استانداردهای آموزش فنی و حرفه‎ای بازنگری می‏‌شود

استانداردهای آموزش فنی و حرفه‎ای بازنگری می‏‌شود

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استانداردهای آموزش فنی و حرفه‎ای در راستای نیازهای بازار کار بازنگری و تدوین می‏‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در چهارمحال و بختیاری، سیدعلی موسوی در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرکرد، گفت: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش فنی و حرفه‎ای در راستای نیازهای بازار کار و پتانسیل‌های منطقه‏‌ای ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم به‎روز رسانی استانداردهای آموزشی، افزود: با توجه به تغییرات گسترده و توسعه روزافزون فناوری‎ها، تدوین استاندارد در حوزه فناوری‎های نوین از برنامه‎های سازمان در این خصوص است.

موسوی بازنگری و ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی را مهم‎ترین رویکرد دفتر طرح و برنامه‎ریزی درسی سازمان دانست و تصریح کرد: یکی از راهکارهای ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار ارائه آموزش‎های مطابق با نیاز بازار کار است.

او همچنین در کارگاه آموزشی استاندارد نویسی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش فنی و حرفه‎ای در راستای نیازهای بازار کار و پتانسیل‌های منطقه‏‌ای ضروری است.

وی با بیان اینکه محتوا و شکل اجرای استانداردها باید متناسب با زمان تغییر کند، افزود: 6200 استاندارد آموزشی تدوین و در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای کشور بارگذاری شده است و با شناسایی 12 هزار شغل موجود در کشور، برنامه‏‌ریزی در راستای تدوین استانداردهای آموزشی برای رشته‎های شغلی باقی مانده صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N860383

وبگردی