آفتاب

کشته شدن 25 کودک مسلح داعشی در موصل/داعش 123 کودک در کرکوک را به خدمت گرفته است

کشته شدن 25 کودک مسلح داعشی در موصل/داعش 123 کودک در کرکوک را به خدمت گرفته است

منابع عراقی اعلام کردند که 25 کودک مسلح داعشی زمانی که مشغول بمب‌گذاری یک خودرو در یکی از پادگان‌های موصل بودند، بر اثر انفجار این خودرو کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعید مموزینی، مسوول بخش اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان در موصل اعلام کرد که این 25 کودک زمانی که مشغول بمب‌گذاری یک خودرو در پادگان «السلامیه» در موصل بودند، بر اثر انفجار این خودرو کشته شدند.

داعش از سال گذشته میلادی تاکنون بیش از 1100 کودک را به روش‌های مختلف به عضویت گرفته و برخی از این کودکان را طی حملاتش به استان نینوا و موصل ربوده است. برخی از این کودکان در ازای دریافت مبالغ مالی عضو این گروه تروریستی شده‌اند. بقیه نیز جزو کودکان مسلح داعش و حامیان آن هستند.

به گزارش منابع امنیتی عراق، داعش سه پادگان آموزش کودکان دارد. دو پادگان در عراق که شامل پادگان «السلامیه» در جنوب شرق موصل و پادگان تلعفر در شهرستان تلعفر در غرب موصل است و یک پادگان در استان رقه سوریه.

کودکان در این پادگان‌ها آموزش‌های میدانی از جمله انجام عملیات انتحاری، اجرای حکم اعدام علیه مخالفان داعش با شنیع‌ترین روش‌ها را می‌بینند.

گروهی از این کودکان که عمر آنها بین 6 تا 15 سال است بیشتر عملیات خشونت‌آمیز را تاکنون در شهر موصل انجام داده‌اند.

داعش همواره تصاویر و ویدیوهایی را از انجام عملیات کشتار دسته جمعی کودکان مذکور علیه بازداشت‌شدگان منتشر می‌کند.

داعش اخیرا تصاویر تعدادی از کودکان مسلح خود را در ایست‌های بازرسی داخل موصل منتشر کرده است؛ اقدامی که تحلیلگران آن را نشان‌دهنده کاهش زیاد اعضای داعش پس از کشته شدن هزاران تن از آنها توسط نیروهای عراقی و جنگنده‌های ائتلاف می‌دانند.

در همین راستا مموزینی گفت: جنگنده‌های ائتلاف یک پایگاه داعش در نزدیکی دانشگاه موصل را بمباران کردند که موجب کشته شدن هفت فرد مسلح شد و در بین آنها ابوعلاء السوری، مسوول روابط داعش و یکی از برجسته‌ترین مشاور ابوبکر بغدادی، رهبر داعش دیده می‌شود.

وی افزود: داعش 109 زن از زنان جبهه تروریستی النصره را طی درگیری‌های میان دو طرف در سوریه به بردگی گرفته و آنها را در میان رهبران و افراد مسلح خود در موصل توزیع کرده است.

همچنین فعالان حقوقی اعلام کرده‌اند که داعش ساکنان شهر حویجه در استان کرکوک را مجبور کرده تا کودکان خود را که تعدادشان به 123 تن می‌رسد تحویل این گروه تروریستی دهند تا برای به دست گرفتن سلاح و انجام عملیات انتحاری آموزش ببینند.

انتهای پیام

کد N860315

وبگردی