آفتاب
معاون سازمان بازرسی کل کشور:

اجرای وظایف با توجه به قانون‌گریزی موجود بسیار سخت است

اجرای وظایف با توجه به قانون‌گریزی موجود بسیار سخت است

معاون نظارت و بازرسی امور تولید سازمان بازرسی کل کشور گفت: اشکالی که اکنون در برخی دستگاه‌ها مشاهده می‌شود، نقض مقررات در سطوح مختلف است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد حشمتی در آئین تودیع و معارفه بازرس‌کل استان سیستان و بلوچستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور، دو وظیفه بسیار مهم بر عهده دارد که «نظارت بر حسن اجرای امور» و «اجرای صحیح قوانین» است که اگر اجرای صحیح قوانین اتفاق بیفتد و قوانین به‌خوبی اجرا شود، طبیعتاً حسن جریان امور در ساختارها و دستگاه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی با ابراز تاسف نسبت به قانون‌گریزی در برخی دستگاه‌ها گفت: اشکالی که اکنون در برخی دستگاه‌ها مشاهده می‌شود، نقض مقررات در سطوح مختلف است. این در حالیست که اگر مقامات و مسئولین دستگاه‌ها خود در اجرای ضوابط و مقررات پیشتاز بوده و به جد پیگیر اجرای قانون باشند طبعاً بدنه کارشناسی و سطوح جامعه تبعیت کرده و تأسی می‌پذیرند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مشکلات و دشواری‌های سازمان بازرسی کل کشور گفت: اجرای وظایف سازمان بازرسی با توجه به قانون‌گریزی موجود بسیار سخت است. تجربه کار بازرسی نشان داده هر کجا فساد و انحراف مشاهده‌ شده بلااستثنا به خاطر نقض قانون و قانون‌گریزی است. از سوی دیگر هر کجا امور بر اساس ضابطه و قاعده پیش رفته، امور به‌سلامت، سهل و آسان طی شده و مردم در بخش‌های مختلف جامعه از برکات آن بهره‌مند هستند.

حشمتی افزود: تلاش دستگاه‌های نظارت‌کننده اجرای درست قوانین است تا حسن جریان امور خودبه‌خود محقق شود. قاعدتاً در این‌ ارتباط نیازمند یک بدنه کارشناسی قوی هستیم.

وی با اشاره به نیازهای کشور گفت: کشور به رونق تولید، اشتغال، تجارت و سهل و آسان شدن این امور به جهت وضعیت و هجمه‌ای که به دلیل تحریم‌های ظالمانه در آن قرار داریم، نیازمند است. اگر قرار است از این گردنه سربلند بیرون بیایم قطعاً باید به تولید توجه ویژه شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: اصولاً عامل بقای نظام‌های مردم‌سالار - که نظام ما از نوع مردم‌سالار دینی است - همراهی مردم با دستگاه‌ها و مقامات و مسئولین مهم است. برقراری این رابطه بسیار حائز اهمیت است. باید اعتماد مردم را جلب و جذب کرد که اگر در آن موفق شویم، به هدف عالی نظام که امام(ره) فرمودند مردم ولی‌نعمت ما هستند، می‌رسیم.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط مسئولان با مردم گفت: باید در خدمت مردم باشیم و مردم بتوانند با مسئولان رابطه درست برقرار کنند. یکی از عوامل موفقیت دستگاه‌ها این است که افکار عمومی مورد توجه قرار گیرند.

حشمتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اگر بخواهیم توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملیاتی کرده و تحریم‌ها را دور بزنیم، باید مردم را همراه خود داشته و در مباحث تولید و اقتصاد مردم را مشارکت دهیم.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در سازمان بازرسی کل کشور ضمن آنکه اعتقاد داریم مدیران ذخیره انقلاب و نظام هستند، به گرایش سیاسی مسئولان کاری نداریم؛ چرا که عملکرد مدیران و اجرای صحیح قوانین و مقررات برای ما مهم است.

وی با اشاره به معضل قاچاق در کشور و توصیه‌های مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق گفت: قاچاق خسارت زیادی به کشور وارد می‌کند. استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از استان‌های قاچاق خیز کشور است که باید با مدیریت درست مانع آن شد. باید منافذ فساد در استان را شناسایی و به مقامات تذکر داده شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید سازمان بازرسی کل کشور همچنین ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله محمدرضا میرزاده در سمت بازرس‌کل استان، علیرضا ستوده را به‌عنوان بازرس‌کل استان معرفی کرد.

انتهای پیام

کد N860299

وبگردی