آفتاب
با تصویب مجلس،

احزاب می‌توانند لیست انتخاباتی خود را به هیأت اجرایی استان اعلام کنند

احزاب می‌توانند لیست انتخاباتی خود را به هیأت اجرایی استان اعلام کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس تصویب کردند: احزاب می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان نامزدی حوزه‌های انتخابیه موجود استان فهرست خود را تنظیم و حداقل تا 24 ساعت قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها به هیأت اجرایی استان اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس تبصره 1 ماده 4 طرح مذکور ارائه فهرست از سوی احزابی صورت می‌گیرد که طبق قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی و اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب 7 شهریور 1360 مجوز فعالیت داشته باشند، ارائه فهرست ائتلافی توسط احزاب بلامانع است. احزاب موظف‌اند در هنگام ارائه فهرست به هیأت اجرایی استان موافقت کتبی نامزدها مبنی بر عضویت در فهرست را ارائه کنند.

بر اساس تبصره 2 ماده مذکور ائتلاف‌های ملی که توسط احزاب شکل می‌گیرد باید به اطلاع ستاد انتخاباتی کشور برسد.

بر اساس تبصره 3 ماده مذکور چنانچه فرد یا افرادی از نامزدهای مذکور در فهرست‌ها به دلایل قهری یا به درخواست کتبی نامزد پس از ثبت‌نام و حداقل تا 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات از فهرست خارج شوند حزب یا احزاب ارائه کننده فهرست می‌توانند از میان سایر داوطلبان تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه موجود استان با رعایت مفاد این ماده فهرست خود را تکمیل کنند.

از 198 نماینده حاضر در جلسه 123 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع به ماده مذکور داده شد.

انتهای پیام

کد N860220

وبگردی