آفتاب

کری: کارگروه‌ها در اوکراین پیشرفت داشته‌اند

کری: کارگروه‌ها در اوکراین پیشرفت داشته‌اند

وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، کارگروه‌ها درخصوص برقراری سازش در اوکراین در نشست‌های اخیرشان به پیشرفت‌های بیشتری نسبت به قبل دست یافته‌اند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در چند روز اخیر کارگروه‌ها نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌اند و با توجه به خواسته‌های جدایی طلبان نظم و مقررات بیشتری وارد مذاکرات در خصوص برگزاری انتخابات شده است.

گروه تماس درخصوص برقراری سازش در اوکراین متشکل از نمایندگان اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه شنبه تازه‌ترین نشست‌های کاری خود را در مینسک برگزار کردند.

کری گفت: کارگروه‌ها برای اجرای توافقنامه مینسک مهم و حیاتی هستند. ما قصد داریم به تحت فشار گذاشتن روند کارگروه‌ها ادامه دهیم تا آن‌ها قادر باشند بیش از پیش توافق نامه مینسک را اجرا کنند.

وی افزود: در چند روز آتی ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا از این منطقه دیدار خواهد کرد.

نشست بعدی گروه تماس درباره حل بحران شرق اوکراین عصر سه شنبه در مینسک برگزار شد.

قرار است نشست‌های مضمونی درخصوص مسائل امنیتی، سیاسی و انسانی برگزار شود. نتایج این نشست‌های مضمونی توسط نمایندگان این سه طرف و همچنین نمایندگانی از جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک جمع آوری خواهد شد.

یک گروه چهارم درخصوص مسائل اقتصادی و راه اندازی مجدد تاسیسات نیز قرار است 23 ژوئن سال 2015 میلادی نشستی برگزار کند.

انتهای پیام

کد N860166

وبگردی