آفتاب

250 هزار کودک در سودان جنوبی در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی

250 هزار کودک در سودان جنوبی در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی

به دنبال جنگ داخلی 18 ماهه در سودان جنوبی نزدیک به 250 هزار کودک به علت گرسنگی در معرض خطر مرگ هستند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، طوبی لانزر، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در سودان جنوبی، در مقدمه گزارشی اعلام کرد: از هر سه کودک سودانی یک کودک با خطر سوء تغذیه شدید مواجه است و در حال حاضر نزدیک به 250 هزار کودک در سودان جنوبی در معرض خطر "مرگ ناشی از گرسنگی" هستند.

لانزر به دلیل آنکه سقوط سودان جنوبی را پیش بینی کرد، در ابتدای ماه ژوئن جاری از سوی مقامات سودان جنوبی از این کشور اخراج شد.

در گزارش لانزر، دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به نیاز مالی نزدیک به 93 / 1 میلیارد دلاری در سودان جنوبی تا پایان سال جاری میلادی، درخواست کمک‌های مالی کرد.

در این گزارش آمده است که هشت میلیون سودانی از مجموع 12 میلیون جمعیت این کشور، به کمک نیاز دارند و 6 / 4 میلیون تن از این تعداد با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

آمریکا روز سه شنبه از اختصاص 113 میلیون دلار برای مواد غذایی، آب آشامیدنی و خدمات امدادی فوری خبر داد.

جنگ داخلی سودان جنوبی از دسامبر 2013 و با درگیری‌ها در ارتش سودان جنوبی و رقابت سالوا کر، رئیس جمهوری سودان جنوبی و ریاک مشار، معاون سابق وی بر سر قدرت شکل گرفت و سپس تعداد زیادی از شبه نظامیان قبایل به دو طرف درگیر پیوستند و در کشتارهای قومی متعدد شرکت کردند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سودان جنوبی در ادامه گفت: شش ماه قبل فکر می‌کردیم که خشونت و درگیری در سودان جنوبی به اوج خود رسیده اما اشتباه می‌کردیم.

وی افزود: لجبازی سیاسی در سودان جنوبی هرگونه راه حل احتمالی برای صلح را از بین برده و جنگ ادامه دارد و این جنگ در حال حاضر منجر به فروپاشی اقتصادی شده است.

انتهای پیام

کد N860110

وبگردی