آفتاب
نماینده انصارالله در مذاکرات ژنو اعلام کرد

مسئله تجاوز به یمن از روی میز مذاکرات ژنو حذف نخواهد شد

مسئله تجاوز به یمن از روی میز مذاکرات ژنو حذف نخواهد شد

نماینده انصارالله یمن در مذاکرات ژنو اعلام کرد که نشست ژنو با هدف دستیابی به یک راهکار جامع و کامل و بدون هیچ پیش شرطی میان گروههای یمنی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، همزمان با برگزاری مذاکرات ژنو در خصوص یمن، «حمزه الحوثی» نماینده جنبش انصارالله یمن در این مذاکرات طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که سازمان ملل خواستار توقف تجاوزات ائتلاف ضد یمن به این کشور است.

وی همچنین تاکید کرد که گروهای یمنی  مسئله حذف موضوع تجاوز به این کشور را از روی میز مذاکرات یمن به هیچ عنوان نمی پذیرند.

الحوثی افزود: از ما دعوت شده که برای انجام مذاکرات کلی و ابتدایی و پس از آن انجام مذاکرات مشروح و مفصل در نشست ژنو حاضر باشیم.

وی گفت: نشست ژنو با هدف دستیابی به یک راهکار جامع و کامل و بدون هیچ پیش شرطی  میان گروههای یمنی برگزار می شود.

 الحوثی همچنین تاکید: ما در راستای تلاشهای سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات به نشست ژنو دعوت شدیم، تلاشهایی که پیش از آغاز تجاوز نیز صورت می گرفت و به راهکار حل بحران یمن بسیار نزدیک شده بودیم.

ولد الشیخ نیز در این نشست خواستار برقراری آتش بس در یمن طی ماه رمضان شد و اعلام کرد که امروز(چهارشنبه) نیز مذاکرات ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران یمن و مکانیزمهای اجرای آن از محورهای مذاکرات ژنو در خصوص یمن است.

کد N859999

وبگردی