آفتاب

نشست امروز وین برای تکمیل متن پیش نویس توافق احتمالی

نشست امروز وین برای تکمیل متن پیش نویس توافق احتمالی

هشتمین دور مذاکرات هسته ای ایران و۱+۵، برای تکمیل متن پیش نویس توافق نهایی احتمالی (برجام) از امروز در وین آغاز می شود. کارشناسان فنی و حقوقی نیز ضمایم متن برجام را بررسی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دو هفته مانده به پایان مهلت تعیین شده ایران و گروه 1+5 برای حصول توافق نهایی احتمالی، وین میزبان نمایندگان هفت کشور است. در این دور از مذاکرات معاونان وزیران امور خارجه ایران ، گروه 1+5 و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند. کارشناسان فنی و حقوقی نیز ضمایم متن برجام را بررسی می کنند.

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پیش از عزیمت به وین گفت: ما تا دهم تیر در محل مذاکرات مستقر هستیم تا بتوانیم پرانتزهای داخل متن را که حاکی از اختلاف است کاهش دهیم.

محمدجواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل سیاسی و راهبردی نیز در برنامه تیتر شب شبکه خبر که به موضوع بررسی اصول در مذاکرات بین المللی و مذاکرات هسته ای اختصاص داشت، گفت: مذاکره کنندگان و دولت از حمایت کامل ملت برخوردارند.

ایران و گروه پنج بعلاوه یک - شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان - در تاریخ دوم آوریل در لوزان سوئیس، چارچوب توافق هسته ای را امضا کردند. هدف دو طرف، دستیابی به یک توافق نهایی تا سی ام ماه ژوئن است که بر اساس آن، ایران برنامه هسته ای خود را در ازای کاهش تحریم های اقتصادی، محدود خواهد کرد.
کد N859988

وبگردی