آفتاب
آصفری به مهر خبر داد:

طرح جدید هسته‌ای مجلس

طرح جدید هسته‌ای مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تشریح طرح جدید هسته‌ای مجلس شورای اسلامی که با محوریت مصوبات شورای عالی امنیت ملی تنظیم شده بود را تشریح کرد.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر مصوبه جدید کمیسیون امنیت ملی در خصوص مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای دستخوش تحولات اساسی شد و طرح دیگری جایگزین این طرح گردید، گفت: طرح جدید شامل سه بند و دو تبصره است و در راستای صیانت از منافع ملی تنظیم شده است.

وی در تشریح این طرح اظهار داشت: مقرر شد در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، در صورتی نتایج مذاکرات معتبر باشد که به الزامات نیز توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در توضیح این الزامات گفت: بر این اساس اولاً کلیه تحریم‌ها به عنوان بخشی از توافق باید در روز توافق لغو شود.

وی ادامه داد: ثانیاً در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و سازمان انرژی اتمی، آژانس مجاز به نظارت‌های متعارف است و دستیابی به اماکن نظامی، امنیتی، اسناد و دانشمندان ممنوع است.

آصفری افزود: ثالثاً هیچ محدودیتی برای دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست. بر اساس تبصره‌های این طرح، نتیجه مذاکرات برای تطبیق با قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین وزارت خارجه ملزم شد در فاصله زمانی کوتاه، گزارش مذاکرات را به صورت کامل به مجلس ارائه کند.

 

کد N859979

وبگردی