آفتاب

بازی «گلبرگ‌ها» منتشر می‌شود/ ضرورت تولید محتوای خوب برای بازی‌ها

بازی «گلبرگ‌ها» منتشر می‌شود/ ضرورت تولید محتوای خوب برای بازی‌ها

سازنده بازی رایانه‌ای «گلبرگ‌ها» که به معرفی گلیم و گبه می‌پردازد از انتشار این بازی خبر داد و افزود: امروز بسیاری، کاربر بازی‌های رایانه‌ای هستند پس به جای چشم بستن بر واقعیت، محتوای خوب تولید کنیم.

حسن مهدی اصل، در گفتگو با خبرنگار مهر از تولید بازی رایالنه‌ای «گلبرگ‌ها» خبر داد و افزود: قرار نیست در این بازی، کاربران، قطعات پازل را کنار هم بچینند. چند گلبرگ، وسط تصویر قرار دارد که اگر لمسشان کنیم، 45 درجه می‌چرخند ما باید این گلبرگ‌ها را به سمت پایین حرکت دهیم.

مدیر شرکت نرم‌افزاری سورنا پردازش آریا در پاسخ به این‌که چه شد نقش گلیم و گبه را برای بازی«گلبرگ‌ها» انتخاب کردید گفت: ایده کلی، بهره بردن از یک سری نشان‌‌ها بود. ابتدا چرخ‌دنده را انتخاب کردیم؛ بهد دیدیم این طرح، خشک و مردانه است و ما دلمان نمی‌خواست نیمی از کاربران یعنی خانم‌ها را از دست بدهیم به همین دلیل«گل‌فرش»هایی را انتخاب کردیم که هم با فرهنگ ما هماهنگ باشد هم مردانه نباشد.

مهدی‌اصل به ضرورت استفاده از قالب و زبان جدید برای معرفی فرهنگ ایرانی اشاره و بیان کرد: ما آثار باستانی و صنایع دستی خود را با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مدرن می‌توانیم به نسل جدید منتقل کنیم. امروز تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان، کاربر بازی‌های رایانه‌ای و اندرویدی هستند و ما نمی‌توانیم چشم بر این واقعیت ببندیم پس باید با این تکنولوژی همراه شویم و محتوای خوب تولید کنیم.

به گفته سازنده بازی«گلبرگ‌ها» کاربران در قالب این بازی با گلیم و گبه ایرانی آشنا می‌شوند و کاربران خارجی هم با یک نماد هنری روبه‌رو هستند نه یک نشان صد در صد ایرانی که نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. چراکه بازی‌هایی که تنها و تنها کاربران داخلی را مخاطب قرار می‌دهند و از نمادها و شخصیت‌های کاملا ایرانی استفاده می‌کنند، مخاطب خارجی را از دست می‌دهند.

مهدی‌اصل همچنین بیان کرد: طرحی که ابتدای کار داشتیم این بود که کاربر هزار تومان پرداخت کند و بازی را بخرد اما بعد به این نتیجه رسیدیم که بهتر است بازی، رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد، چند مرحله که جلو رفتند برای ورود به مراحل بعدی، هزینه کنند و مرحله به مرحله جلو بروند.

به گفته مدیر پروژه بازی رایانه‌ای«گلبرگ‌ها» یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی اندرویدی این است که شما در طول روز می‌توانید با آن درگیر باشید. به این معنی که وقتی در مترو هستید تا مرحله‌ای جلو می‌روید وقتی به خانه می‌رسید قرار نیست از نو بازی کنید از همان مرحله می‌توانید به بازی خود ادامه دهید.

بازی رایانه‌ای«گلبرگ‌ها» اول تیر منتشر می‌شود.

کد N859978

وبگردی