آفتاب
جان کری:

تاکیدی بر روشن شدن ابعاد نظامی برنامه ایران در گذشته نداریم

تاکیدی بر روشن شدن ابعاد نظامی برنامه ایران در گذشته نداریم

وزیر امور خارجه آمریکا در تازه ترین کنفرانس خبری خود تاکید کرد که شفاف سازی «ابعاد احتمالا نظامی» فعالیت های هسته ای گذشته ایران ارزش به بن بست کشاندن مذاکره با این کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری که روز گذشته در شهر بوستون آمریکا برگزار شد گفت: حسابرسی کامل درباره تحقیقاتی که ایران احتمالا در گذشته با هدف ساخت تسلیحات هسته ای انجام داده است برای حصول توافق هسته ای با این کشور ضروری نیست.

کری گفت: آمریکا و دیگر متحدانش -که بر سر میز مذاکره با ایران حضور دارند- بر روی موضوع «ابعاد احتمالا نظامی» فعالیت های هسته ای تهران تاکید ندارند.

وی مدعی شد که آنها از پیش تصویر کاملی از فعالیت های گذشته ایران داشته اند و دغدغه اصلی ایشان اطمینان از توقف این فعالیت ها و آگاهی از آنچه که ایران در آینده انجام خواهد داد، است.

کری تلاش برای رفع این دغدغه را در قضاوت نهایی -که منجر به حصول توافق و رفع تحریم های تهران خواهد شد- مؤثر دانست.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی ایراد شد که برخی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را به عقب نشینی از مواضع خود مبنی بر لزوم شفاف سازی درباره فعالیت های پیشین ایران به عنوان پیش شرط حصول توافق هسته ای متهم می کنند.

حتی در روز سه شنبه نیز «باب کروکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا بار دیگر تیم آمریکایی را به برخاستن از پای میز مذاکره با ایران ترغیب کرد.

کد N859972

وبگردی