آفتاب

مدیر مسوول یک سایت خبری: پرهیز از توقیف رسانه‌ها، برندسازی در این عرصه را محقق می‌کند

مدیر مسوول یک سایت خبری: پرهیز از توقیف رسانه‌ها، برندسازی در این عرصه را محقق می‌کند

َمدیر مسوول سایت خبری «عصر ایران» درباره‌ی اتفاقات اخیر حوزه‌ی رسانه و انتقاد بابت آنچه که دادن آزادی بیش از حد به رسانه‌ها عنوان می‌شود، تصریح کرد: مجلسی‌هایی که به وزیر ارشاد کارت زرد داده‌اند، در مسیر خلاف رانندگی کرده‌اند و به نظرم خودشان را باید جریمه کنند.

"جعفر محمدی"، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش «رسانه» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) توضیح داد: کاری که مجلس در قبال رسانه‌ها کرد، ترجمه این جمله بود که «چرا به آرمان‌های انقلاب عمل می‌شود؟!»؛ مگر نه اینکه یکی از چهار رکن شعار اصلی انقلاب اسلامی (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی)، «آزادی» است. اتفاقا کسانی که در راستای استقلال، توسعه آزادی‌ در کشور، ارتقای جمهوریت و اسلامیت کوشش می‌کنند، شایسته تحسین هستند نه اینکه آنها را توبیخ کنند و به آنها کارت زرد بدهند.

وی در همین راستا مطرح کرد: قطعا تاریخ از این اتفاق اخیر مجلس و وزیر ارشاد به عنوان یک طنز تلخ یاد خواهد کرد. این اتفاق وجهه خوبی هم برای کشورمان ندارد؛ چراکه در دنیا می‌گویند پارلمان ایران که باید صدای مردم ایران باشد، به دولت تذکر داده که چرا به رسانه‌ها آزادی داده‌اید؟!

محمدی افزود: من فکر می‌کنم مردم ایران با توجه به تجربه نسبتا مناسبی که از انتخابات سال 92 به دست آوردند، همچنان هوشمندانه به رصد اوضاع خواهند پرداخت و در انتخابات آتی مجلس، پاسخ کسانی را که به نمایندگی از آنها، بر عکس مطالبات آنها حرکت می‌کنند، خواهند داد.

مدیر مسوول سایت «عصر ایران» در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره‌ی اینکه "پرهیز از توقیف رسانه‌ها چقدر می‌تواند به کیفیت کار رسانه بیفزاید؟"، گفت: در ماجرای اختلاس‌های بزرگی که در سیستم بانکی صورت گرفت، آیا آمدند بانک‌ها را بستند و مجوز بانک‌ها را لغو کردند یا اینکه آمدند با افراد خاطی برخورد کردند؟ این مساله در همه حوزه‌ها همین طور است و در هیچ کجا به خاطر وجود یک اشکال، کل مجموعه را توبیخ نمی‌کنند. تنها حوزه‌ای که این کار غیراصولی در آن انجام می‌شود، رسانه است.

او در عین حال تأکید کرد: طبیعتا رسانه‌ها هم باید در چارچوب قانون حرکت کنند و اگر هم جرمی از آن‌ها سر بزند باید کسی که مرتکب جرم شده است مورد مجازات قانونی قرار بگیرد ولی توقیف رسانه‌ها، باعث می‌شود کشور از رسانه‌های آزاد محروم شود و آثار منفی این محرومیت، قطعا عمیق و ماندگار است.

او همچنین یادآور شد: توقیف یک رسانه به لحاظ حقوقی، یعنی مجازات دیگران به اتهام جرم یک نفر! یعنی یک نفر در یک رسانه مرتکب خطایی می‌شود و با بستن نشریه، نه تنها او که همه افراد شاغل در نشریه بیکار می‌شوند. من فکر می‌کنم در این زمینه باید یک اصلاح قانونی شکل بگیرد ولی تا زمان اصلاح قانون هم می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی فعلی و با اصلاح و ارتقاء نگرش به رسانه‌ها، رویکرد بهتری را در پیش گرفت.

مدیرمسوول سایت «عصر ایران» در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه توقیف‌های مکرر رسانه‌ها از زمان قاجار تا به حال ادامه دارد و رسانه‌های مختلفی طی این سال‌ها تعطیل شده‌اند، به همین دلیل کشور ما به رغم اینکه جزو کشورهای نسبتاً پیشتاز در عرصه رسانه‌ها بود ولی ما طی این سال‌ها هیچ رسانه برندی نداشته‌ایم که بتواند در سطح جهان یا منطقه اثرگذار باشد. بهبود رفتار با رسانه‌ها و پرهیز از توقیف آنها، می‌تواند برندسازی در عرصه رسانه‌ها را محقق کند تا کشور از این ظرفیت بتواند بهره‌مند شود.

انتهای پیام

کد N859820

وبگردی