آفتاب
اميرعبداللهيان در نشست فوق العاده جده:

كشورهای منطقه به وظايف انسانی و اسلامی خود در قبال یمن عمل کنند

كشورهای منطقه به وظايف انسانی و اسلامی خود در قبال یمن عمل کنند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از كشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست كه به وظايف انسانی و اسلامی خود در قبال مردم يمن عمل نمايند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اميرعبداللهيان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به عربستان سفر کرده است در نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامي شركت كرد.

وي طي سخنراني خود بر وحدت و تماميت ارضي يمن تاكيد و از تداوم انهدام زيرساخت هاي يمن شديدا انتقاد كرد.

معاون وزير خارجه با تبيين طرح سياسي ٤ ماده اي ارائه شده از سوي وزير خارجه كشورمان از اتخاذ رويكرد نظامي عليه يمن انتقاد و بر ضرورت فوري توقف حملات عليه مردم بي دفاع يمن و پايان دادن به محاصره انساني اين كشور بويژه در آستانه ماه مبارك رمضان تاكيد كرد.

نماينده كشورمان در نشست جده با تشريح اقدامات ايران براي ارسال كمك هاي انساندوستانه به همه نقاط يمن، حمايت ايران از گفتكوهاي يمني-يمني در ژنو را مورد تاكيد قرار داده و تلاش هاي دبيركل سازمان ملل و نقش نماينده دبيركل سازمان ملل در امور يمن را در اين گفتگوها مورد توجه قرار داد.

اميرعبداللهيان از كشورهاي عضو سازمان همکاری اسلامي خواست كه به وظايف انساني و اسلامي خود در قبال مردم يمن عمل نمايند.

وي افزود: توسل به روش نظامي در قبال بحران داخلي سياسي در يمن خطاست و نتيجه اي جز افزايش افراط گرايي و تروريسم و به مخاطره انداختن امنيت منطقه مشترك ما نخواهد داشت.

علاوه بر هادي منصور رئیس جمهور فراری یمن، اياد مدني دبيركل سازمان همكاری اسلامی، وزراي خارجه عربستان، كويت، مصر، تركيه و افغانستان نیز ديدگاههای خود را در این اجلاس مطرح كردند.

گفتنی است امیرعبداللهیان در هنگام سخنراني هادي منصور رييس جمهور مستعفي يمن در جلسه حضور نداشت.

کد N859646

وبگردی