آفتاب

فرمانده آمریکایی: آمریکا عراق را نابود کرد خودش هم باید آن را درست کند

فرمانده آمریکایی: آمریکا عراق را نابود کرد خودش هم باید آن را درست کند

یکی از فرماندهان سابق پیاده نظام آمریکا در عراق گفت: آمریکا از حمله سال 2003 میلادی تا مداخله کنونی‌اش در عراق باعث نابودی این کشور شده و در نتیجه این مسئولیت واشنگتن است تا این کشور را احیا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشاوران نظامی آمریکا در چند روز گذشته وارد استان الانبار عراق شده تا نیروهای عراقی و کرد را که با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کنند آموزش دهند.

مایکل اوبرایان، افسار سابقه پیاده نظام آمریکا که از سال 2006 تا 2007 میلادی در عراق مستقر بود، اعزام این نمایندگان آمریکایی به استان الانبار را مسخره خوانده و گفت: این اقدام باعث توقف اقدامات تروریستی داعش نمی‌شود. این کار تنها یک اقدام سیاسی از سوی باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا است.

وی افزود: هیچ کس اوباما را به خاطر ناکامی در انجام تعهدات انتخاباتی‌اش در خصوص خارج کردن تمامی نیروهای آمریکایی از خاورمیانه بازخواست نکرده است. افرادی که از مداخله آمریکا در عراق تحت ریاست جمهوری جورج واکر بوش انتقاد کردند در حال حاضر افرادی ریاکار شده‌اند.

اوبرایان ادامه داد: رسانه‌ها کاملا پشت اوباما هستند. هر چه اوباما بگوید آنها تایید کرده و پوشش می‌هند. اگر جورج واکر بوش این مشاوران را به استان الانبار اعزام کرده بود، آنها او را با نزدیک‌ترین درخت دار می‌زدند. اگر فردی به مدت 10 سال در کما بود و از کما بیرون می آمد فکر می‌کرد که همچنان جورج واکر بوش رییس‌جمهور است.

این افسر سابق گفت: ائتلاف متشکل از نیروهای چندین کشور در عراق موفق نخواهد بود. آمریکا که شرایط کنونی را در عراق به وجود آورده باید این مشکل را نیز خودش حل کند. اصطلاحی وجود دارد؛ مال بد بیخ ریش صاحبش. ما عراق را نابود کردیم و مسئولیت احیای آن با ماست.

به گفته اوبرایان، راه‌حل مناسب برای وضعیت کنونی عراق استقرار 200 هزار تا 300 هزار سرباز آمریکایی در عراق است. این کاری است که دولت بوش نیز باید در حمله سال 2003 میلادی به عراق انجام می‌داد. این تنها راه برای حل مشکل کنونی است. داعش باید از کره زمین محو شود.

وی افزود: هنگامی که آمریکا حمله توجیه‌ناپذیرش به عراق در سال 2003 میلادی را به راه انداخت جنگی را آغاز کرد که همچنان پس از گذشت بیش از 10 سال ادامه دارد. در نتیجه حمله سال 2003 میلادی آمریکا به عراق حدود 500 هزار عراقی کشته شدند. نیم میلیون تن کشته شده‌اند و ما این کار را کردیم. در حقیقت جورج واکر بوش این کار را انجام داد. آمریکا، عراق را نابود کرد. خوب نگاه کنید این واقعا شرم آور است.

انتهای پیام

کد N859540

وبگردی