آفتاب

مشرف: هند جرأت ندارد پاکستان را همانند میانمار تهدید کند

مشرف: هند جرأت ندارد پاکستان را همانند میانمار تهدید کند

دیکتاتور سابق پاکستان ضمن هشدار دادن به هند نسبت به تلاش برای انجام یک عملیات نظامی در داخل پاکستان گفت: دهلی‌نو جرأت ندارد اسلام‌آباد را همانند میانمار تهدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، ژنرال پرویز مشرف، دیکتاتور سابق پاکستان که از سال 1999 تا 2008 میلادی زمام امور کشور را به دست داشت به شدت از رهبری هند به خاطر موضعش درخصوص عملیات نظامی در میانمار انتقاد کرده و گفت: پاکستان میانمار نیست و هند نیز جرأت ندارد پاکستان را همانند میانمار تهدید کند.

وی به هند نسبت به این «ماجراجویی مشابه» هشدار داد.

راجیا واردهان سینگ راتور، وزیر اطلاعات و اخبار پاکستان به دنبال عملیات نظامی هند در میانمار گفت: این پیامی به دیگر کشورها و همچنین هشداری برای پاکستان است.

پرویز مشرف در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، مدعی شد: با روی کار آمدن مودی، هند عملکرد و رفتارش را تغییر داده است.

وی ضمن محکوم کردن اظهارات مودی در داکا گفت: پس از 50 سال در تلاشید تا احساسات ضدپاکستانی را در بنگلادش تحریک کنید. آیا این اقدام بی‌دلیل یک رفتار صلح‌جویانه است؟ آنچه نخست‌وزیر هند انجام می‌دهد مسلماً برای پاکستان و هیچ شهروند پاکستانی قابل قبول نیست.

ژنرال مشرف درباره روابط دهلی‌نو و اسلام‌آباد گفت: براساس شرایط ستیزه‌جویانه کنونی که توسط نخست‌وزیر هند به وجود آمده، فکر نمی‌کنم این راه پیشرفت باشد و برای آینده نیز خوش‌یمن نخواهد بود.

مشرف هفته گذشته ضمن محکوم کردن هند به بی‌ثبات کردن پاکستان گفت: تسلیحات اتمی برای دفاع از کشور هستند نه برای استفاده در مراسم جشن و پایکوبی.

انتهای پیام

کد N859459

وبگردی