آفتاب

هیات عفو بین الملل فردا در یمن/تاکید شورای حقوق بشر سازمان ملل بر توقف فوری حملات

هیات عفو بین الملل فردا در یمن/تاکید شورای حقوق بشر سازمان ملل بر توقف فوری حملات

درحالی که کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل پایان فوری محاصره یمن را خواستار شده، هیاتی از عفو بین الملل فردا (چهارشنبه)‌ برای بررسی شرایط یمن و کسب اطلاع از وضعیت حقوق بشر به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری سبأ.نت یمن، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در افتتاحیه بیست و نهمین نشست این سازمان گفت: در حال حاضر بیش از بیست میلیون نفر در یمن به کمک فوری نیاز دارند و با توجه به آنکه دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه در یمن وضعیت این کشور را فاجعه‌آمیز توصیف کرده، ضروری است امکان فعالیت و ورود امن آژانس‌های امدادرسانی به مناطق آسیب دیده فراهم شود و محاصره غذاییف دارویی، و سوخت یمن فورا متوقف شود.

الحسین در ادامه با ابراز نگرانی شدید نسبت به شمار بالای قربانیان جنگ در یمن اظهار داشت که دفتر وی اطلاعاتی از انجام حملات بی هدف و نامناسب با مناطق پرجمعیت دریافت کرده است.

وی در ادامه توقف این حملات علیه مناطق مسکونی و لغو محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی عربستان را خواستار شد.

فیلیپ لوتر، مدیر اجرایی عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز اعلام کرد عفو بین الملل قصد دارد هیاتی را به دفتر ریاست جمهوری یمن اعزام کند.

مدیر اجرایی عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در ادامه از بررسی نتایج کنگره‌ای که هشت ژوئن توسط دو وزارت بهداشت و حقوق بشر و نیز کمیته ملی ثبت جنایات عربستان درد صنعا تشکیل شد، خبر داد و تاکید کرد عفو بین الملل قصد دارد با همکاری دولت (مستعفی) یمن وضعیت حقوق بشر و حمایت از شهروندان را بهبود بخشد.

انتهای پیام

کد N859412

وبگردی