آفتاب
ذوالانوار در نطق میان دستور مطرح کرد:

نیت شیطانی غرب برای محروم کردن ایران از فناوری هسته ای

نیت شیطانی غرب برای محروم کردن ایران از فناوری هسته ای

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تلاش گروه ۱+۵ برای محروم کردن ایران از فناوری هسته ای یک نیت شیطانی است و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در واقع بازجویی و کشف عناصر فعال در زنجیره هسته‌ای کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سیدحسین ذوالانوار در نطق میان دستور خود گفت: علوم هسته‌ای پرچمدار علم در جهان است و کمتر از یک قرن دیگر منابع نفتی پایان می‌یابد و مناسب‌ترین جایگزین برای تولید برق، انرژی هسته‌ای است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آینده داروهای هسته‌ای تسکین بخش بیماران سرطانی خواهد بود و استفاده از دانش هسته‌ای در علوم و انواع مهندسی‌ها، کشاورزی و آب کارساز و حیاتی است. تلاش گروه ۱+۵ برای محروم کردن ایران از فناوری هسته ای یک نیت شیطانی است و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در واقع بازجویی و کشف عناصر فعال در زنجیره هسته‌ای کشور است.

وی ادامه داد: آمریکا با همین پیش‌شرط و مطرح کردن دسترسی به دانشمندان عراقی باعث تشکیل گروه بلک واتر و کشته شدن ۱۸۳ نفر از دانشمندان شاخص عراقی شد. آمریکایی‌ها توانستند بخشی از دانشمندان هسته‌ای عراق را از بین ببرند و اکنون دولت‌های اسرائیل و آمریکا به دنبال شناسایی دانشمندان هسته‌ای ایران هستند تا آنها را به خدمت خود درآورند یا ترور کنند.

ذوالانوار تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم دانشمندانمان را به مسلخ ببرند. دسترسی مدیریت شده به دانشمندان هسته‌ای یعنی واگذاری اسرار جمهوری اسلامی به طرف مقابل. باید به آنها گفت شما با کمک همین اعضای گروه ۱+۵ حکام دست نشانده عرب و وابسته صدام را تحریک و پشتیبانی کردید و هشت سال دفاع و جنگ و شهادت جوانانمان را فراهم کردید و امروز هم پیکر جمعی از همین شهیدان از بهارستان تشییع می‌شود.

نماینده مردم شیراز افزود: ملت و دولت و مجلس پشت‌سر رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کند. چشم‌های بسیاری از سراسر جهان به شما دوخته شده تا عزت ملت را به ارمغان آورید و بین خدا و کدخدا، خدای عزوجل را انتخاب کنید و نامتان را به عزت جاودانه کنید.

ذوالانوار تصریح کرد: کلید حل این معما تکیه به ظرفیت‌های داخلی است و به قول وزارت صنایع کل اثر تحریم‌ها بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد نیست.

کد N859388

وبگردی