آفتاب
واعظی در صحن علنی مجلس:

تلاش ما اجرای سیاست‌های نظام به‌منظور رضایت مردم است

تلاش ما اجرای سیاست‌های نظام به‌منظور رضایت مردم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد سیاست های نظام را اجرا کنیم تا مردم رضایت کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در صحن علنی مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی با اشاره به سوالی درباره کارگزاران روستایی تصریح کرد: در بحث کارگزاران روستایی به دلیل پراکندگی که در سراسر کشور وجود دارد، مشکلاتی را داریم و سعی کردیم این مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم تا فشار بیش از حد بر مخابرات وارد نشود و از طرفی مسائل کارگزاران روستایی حل شود.

واعظی افزود: بحث کارگزاران روستایی با زحمات کمیسیون صنایع به نتیجه رسید و در تاریخ ۹۴.۳.۱۹ به تمام مدیرعاملان مخابرات استان ها ابلاغ شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات قطع شدن مکالمات تلفن همراه ادامه داد: در جلسه ۹۳.۵.۱۱ در کمیسیون تنظیم مقررات مقرر شد تا این مشکل نیز با برنامه ریزی‌ها حل شود.

وی با اشاره به ودیعه ای که مشترکین در اختیار مخابرات می‌گذارند، گفت: برخی از مشترکین که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، مبلغی حدود ۶۰۰ هزار تومان با عنوان ودیعه نزد مخابرات قرار می‌دهند و بر اساس ابلاغیه ای این مشترکین می توانند تا ۸۰ درصد سپرده خود را استفاده کنند و پس از اتمام آن اخطاری به آنها داده می شود و پس از گذشت دو هفته تلفن همراهشان قطع می‌شود.

واعظی با بیان اینکه مشکلاتی در بحث پیامک وجود دارد، گفت: تعرفه هایی که در داخل شبکه است، پیامکشان به مقصد می رسد، ولی تعرفه هایی که در داخل شبکه نیست، اپراتورها را ملزم کرده ایم که این پیامک ها به گیرنده برسد و در صورت نرسیدن هزینه ارسال کننده بازگردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد سیاست های نظام را اجرا کنیم تا مردم رضایت کامل داشته باشند و در بحث خرید کالای داخلی که برخی به آن اشاره می کنند، تلاش می کنیم جلوی خرید کالای خارجی را بگیریم.

وی افزود: حدود یک ماه است که سامانه‌ای تنظیم شده که هر کدام از مشترکین می‌توانند با یک پیامک از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی جلوگیری کنند و ما نیز تلاش می کنیم بر روی محتوای پیامک های تبلیغاتی نظارت بیشتری داشته باشیم.

واعظی با بیان اینکه اقداماتی را برای توسعه مخابراتی مشهد و قم انجام داده ایم، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تا مساله شهرهای زیارتی مشهد و قم را حل کنیم و در اعیاد و مراسمات ظرفیت ها را افزایش دهیم تا مشکلات مرتفع شود. تلاش کرده ایم مساله آنتن دهی بهتر شده و رومینگ ملی نیز در این مناطق پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: وقتی شرکت‌ها واگذار می شوند، ما باید تنها نظارت داشته باشیم و هر جا که نظارت بیشتر می شود، اپراتورها گمان می کنند که نگاه ما خطی و سیاسی است، در صورتی که شرکت مخابرات جای نگاه خطی نیست.

کد N859183

وبگردی