آفتاب

حضور فرد شماره دو نظام سابق یمن در کنار منصور هادی

حضور فرد شماره دو نظام سابق یمن در کنار منصور هادی

در پی کنترل انصارالله یمن بر مقر فرماندهی ژنرال علی محسن الاحمر، فرد شماره دو یمن پس از علی عبدالله صالح در نظام سابق این کشور، وی بعد از ماه‌ها غیبت روز دوشنبه و با عنوان معاون منصور هادی در جده درانظار عمومی ظاهر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یمن الآن، رئیس‌جمهور مستعفی یمن به همراه ژنرال محسن الاحمر، فرمانده سابق لشکر یکم زرهی و مشاور خود در امور امنیتی و دفاعی و دیگر مشاورانش برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی وارد جده شد.

الاحمر که فرد شماره دو یمن در دوره ریاست جمهوری علی عبدالله صالح بود از زمان آغاز درگیری‌ها با جنبش انصارالله و کنترل این جنبش بر مقر فرماندهی لشکر یکم زرهی از انظار عمومی غایب بود و سرانجام در سمت معاون عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی در جده ظاهر شد.

از زمان درگیری‌ها و تحولات اخیر یمن در یازدهم سپتامبر گذشته (درگیری حوثی‌ها، نیروهای عبدالله صالح و علی محسن الاحمر) تاکنون این نخستین بار است که علی محسن الاحمر در انظار عمومی دیده می‌شود.

پیشتر به دنبال وقوع درگیری‌ها در یمن و کنترل نیروهای جنبش انصارالله بر پایتخت، منابع نزدیک به حوثی‌های یمن اعلام کرده بودند که محسن الاحمر که جزو مخالفان آن‌ها به شمار می‌آید، احتمالا به سفارت قطر در صنعا پناهنده شده است.

به دنبال این درگیری‌ها، منصور هادی و مسئولان دولت مستعفی به ریاض گریختند.

عبد ربه منصور هادی روز دوشنبه به همراه علی محسن الاحمر، عبدالکریم الاریانی، عبدالوهاب الانسی، سلطان العتوانی و یاسین مکاوی دیگر مشاوران خود وارد جده شد تا در نشست فوق العاده امروز (سه شنبه) سازمان همکاری اسلامی درباره یمن شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N859173

وبگردی