آفتاب
در کنفرانس ارتقای روابط با جامعه مسلمان؛

نخست‌وزیر فرانسه: تنفر و افراط‌گری ارتباطی با اسلام ندارد

نخست‌وزیر فرانسه: تنفر و افراط‌گری ارتباطی با اسلام ندارد

نخست‌وزیر فرانسه در افتتاحیه کنفرانسی برای ارتقای روابط با جامعه مسلمانان فرانسه گفت که هیچ ارتباطی میان تنفر و افراط‌گری با اسلام وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه گفت: ما باید اظهارات تنفرآمیز، یهودی‌ستیزی که در پشت ضد صهیونیسم و نفرت از اسرائیل است، امام‌های خودخوانده‌ای که در محله‌های ما و زندانیان ما که خشونت و تروریسم را تشدید می‌کنند جزو اسلام نیستند.

پنج ماه پس از حملات تروریستی در پاریس که 17 تن کشته شدند و جهان را شوکه کرد، این کنفرانس روز دوشنبه اولین سری از نشست‌های دولت با مقام‌های ارشد از جامعه پنج میلیونی مسلمانان فرانسه را برگزار کرد.

از سوی دیگر برنارد کزنوو وزیر کشور فرانسه در جمع 120 تن از رهبران جامعه مسلمانان و مقام‌های ارشد دولتی درباره خشونت علیه مسلمانان و تهدیدی که همواره دست‌کم گرفته می‌شود، صحبت کرد و گفت که معمولاً بسیاری از قربانیان مسلمان گزارشی از تهدیدها اعلام نمی‌کنند.

وی افزود: من می‌خواهم به صورت متحد با این مساله مبارزه کنیم. قربانیان باید این اقدامات و تهدیداتی را که متوجه آنها می‌شود، گزارش کنند.

در این کنفرانس همچنین درباره مسائل امنیتی در مکان‌های مذهبی، تصویر اسلام در رسانه‌ها و ساخت مساجد جدید بحث و گفت‌وگو شد.

حدود 2500 مسجد در فرانسه است و حدود 300 پروژه دیگر نیز در دست ساخت است اما ساخت مساجد جدید همواره به مخالفت گروه‌های اپوزیسیون و ساکنان محلی مواجه می‌شود.

وزیر کشور فرانسه وعده داد تا امنیت را برای مساجد فرانسه تامین کند و گفت که حدود 100 مسجد هم‌اکنون به نوعی تحت حفاظت پلیس هستند.

انتهای پیام

کد N859108

وبگردی