آفتاب

هنگ کنگ در حالت فوق‌العاده قرار گرفت

هنگ کنگ در حالت فوق‌العاده قرار گرفت

یک روز پس از دستگیری 10 نفر و کشف و ضبط مواد منفجره پیش از رای‌گیری حساس بسته اصلاح انتخاباتی مورد حمایت چین، ده‌ها تن از ماموران پلیس هنگ کنگ در اطراف ساختمان‌های دولتی این منطقه مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان هنگ کنگ به شدت دنبال دموکراسی بیشتر هستند به ویژه پس از تظاهرات گسترده سال گذشته میلادی که این دولت‌شهر را به شدت درگیر کرد و باعث درگیری‌های خشونت بار معترضان با پلیس شد.

پارلمان هنگ کنگ قرار است بسته اصلاح انتخاباتی را روز چهارشنبه به مناظره بگذارد.

در حالیکه تنش‌ها پیش از این مناظرات در پارلمان هنگ کنگ شدت گرفته، کمیسیون مستقل ضد فساد هنگ کنگ اعلام کرده که در حال تحقیقات درباره اتهام رشوه گیری یک قانونگذار است که با گرفتن مبالغی به دنبال رای دادن به این بسته است.

پلیس این دولت‌شهر نیز اعلام کرد که 10 تن را روز دوشنبه به ظن توطئه چینی در ساخت مواد منفجره دستگیر کرد که برخی از آنها اعضای یک گروه افراطی هستند.

رسانه‌های هنگ کنگ روز سه شنبه گزارش دادند که برخی از دستگیرشدگان اعضای گروه کوچکی موسوم به حزب استقلال ملی هستند.

پکن پیشنهاد یک رای‌گیری مستقیم برای انتخاب رهبر آتی هنگ کنگ را در 2017 ارایه کرده است که البته تمامی کاندیداها باید حامی پکن باشند و کاملا هم تحت نظر دولت چین. اما حامیان و فعالان دموکراسی می‌گویند که به دنبال یک انتخابات کاملا دموکراتیک هستند.

دو تن از مقام های ارشد پلیس هنگ کنگ اعلام کرده‌اند که در روز رای‌گیری برای این بسته اصلاح انتخاباتی پنج هزار افسر پلیس مستقر خواهند شد. مقام‌ها انتظار دارند که اگر این بسته اصلاحی تصویب شود تظاهرات حتی گسترده‌ هم شود و به خشونت کشیده شود.

انتهای پیام

کد N859064

وبگردی