آفتاب

العبادی: هر ماه 40 عامل انتحاری وارد عراق می‌شوند/ قدرت فیصله جنگ را داریم

العبادی: هر ماه 40 عامل انتحاری وارد عراق می‌شوند/ قدرت فیصله جنگ را داریم

نخست وزیر عراق با بیان این که هر ماه 40 انتحاری وارد عراق می‌شوند، اعلام کرد تعداد نیروهای خارجی داعش بیشتر از تعداد نیروهای عراقی است.

نخست وزیر عراق با بیان این که هر ماه 40 انتحاری وارد عراق می‌شوند، اعلام کرد تعداد نیروهای خارجی داعش بیشتر از تعداد نیروهای عراقی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس بین المللی با عنوان "ممانعت از عضوگیری کودکان توسط داعش" که در بغداد برگزار شد، عنوان داشت: این کنفرانس پیامی به جهانیان است تا نسبت به خطر پدیده عضوگیری کودکان توجه داشته باشند و همگان باید برای پایان دادن به اندیشه داعشی در یک جبهه بایستند.

وی در این کنفرانس که با مشارکت مسئولان و نمایندگان پارلمان عراق و نمایندگانی از سازمان ملل و سازمان‌های ذی‌ربط در امور کودکان همچون صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) برگزار شد به جنایت‌های اعضای حزب منحل شده بعث که به سرکردگانی در گروه تروریستی داعش تبدیل شده‌اند، اشاره و تاکید کرد عراق این توانایی را دارد که به این رنج‌ها پایان داده و تروریست‌ها را براندازد.

العبادی با بیان این که داعش کودکان را از بیش از 100 کشور و از طریق پایگاه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای به عضویت خود درآورده است، از کشورهای جهان خواست تا به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جامعه انسانی را از خطر داعش برای نسل‌های آتی حفظ کنند.

نخست وزیر عراق با بیان این که دولتش صفحه جدیدی را در رابطه با کشورهای جهان گشود و برای فراموش کردن اختلافات جهت مقابله با این چالش‌ها تلاش کرد، تصریح کرد که حدود 40 عامل انتحاری ماهانه وارد عراق می‌شوند.

وی تصریح کرد: عراقی‌ها به خاطر کشورشان می‌جنگند و شر تروریسم را از کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه دور می‌کنند. ما توانایی آن را داریم که جنگ را فیصله دهیم، اما این امر به زمان و جانفشانی‌های طولانی نیاز دارد و با کمک و حمایت جامعه بین الملل، می‌توان زمان درگیری‌ها را کوتاه کرد.

وی عنوان داشت: رهبران داعش عراقی و از حزب منحل شده بعث هستند گرچه داعش در آغاز در سوریه ایجاد شد. همچنین تعداد نیروهای خارجی داعش از تعداد نیروهای عراقی پا فراتر می‌گذارد.

العبادی تصریح کرد که داعش باعث آواره شدن سه میلیون عراقی شد که نیمی از آنها کمتر از 18 سال سن دارند و دولت عراق نیز مصمم است تا آنها را به شهرها و مناطقشان بازگرداند.

وی از کشورهای همسایه نیز خواست تا گذشته را فراموش کرده و با خطر داعش و اندیشه این گروه که سوریه را ویران کرد و سپس وارد عراق شد، مقابله کنند.

انتهای پیام

کد N858970

وبگردی