آفتاب

تاکید«حشمتی» بر تهیه سندی راهگشا به‌منظور تحول در حوزه‌های قرآنی

تاکید«حشمتی» بر تهیه سندی راهگشا به‌منظور تحول در حوزه‌های قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ تصمیم‌گیری‌ها در حوزه قرآن و عترت باید به گونه‌ای باشد که سبب نشر فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ تصمیم‌گیری‌ها در حوزه قرآن و عترت باید به گونه‌ای باشد که سبب نشر فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی در نخستین نشست هم‌اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآن و عترت اظهار کرد: اگر تحولی در حوزه قرآن و عترت بخواهیم اتفاق بیفتد باید اساتید وارد کار شوند و تجربیات خود را در اختیار سایرین قرار دهند و سندی تهیه کنند که راهگشای فرهنگ قرآنی باشد.

وی گفت: این گونه حرکت‌ها می‌تواند ما را به جایی برساند تا ببینیم دولت در مباحث قرآنی چه وظایفی بر عهده دارد و با تهیه این سند موجب اعتلای فرهنگ قرآنی می‌شویم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای توسعه از سه رکن تشکیل شده وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش که در بین این‌ها تقسیم کاری صورت گرفته و این سه کمیسیون تمام بار فعالیت‌های قرآنی را از نظر سیاست‌گذاری به دوش می‌کشند و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حشمتی افزود: کارهایی در معاونت قرآن و عترت صورت گرفته تا بودجه قرآنی در مسیری مناسب هدایت شود.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری‌ها باید منجر به رشد فعالیت‌های قرآنی شود. ما در حوزه قرآن و عترت تدبیری اندیشیده‌ایم که باعث نشر فرهنگ قرآنی شود و در این راستا ده‌ها فیلم در حال ساخته شدن است. قصه‌های قرآنی در حال تدوین و در حوزه فیلم کوتاه نیز کارهای اساسی صورت گرفته است.

وی ادامه داد:‌ معاونت‌های مختلف ارشاد سعی کرده تمام کارگروه‌های خود را در این رابطه وارد کار کند و برای ما نقشه راهی وجود دارد که در این نقشه می‌توانیم به مجموعه‌ فعالیت‌های قرآنی بپردازیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما در برنامه ششم توسعه مسئولیتی داریم که اگر در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشیم راحت‌تر می‌توانیم وارد عمل شویم.

حشمتی یادآور شد: انجمن خادمان قرآنی در حال ثبت است که این انجمن 8 مجمع تخصصی دارد که اساسا این مجمع‌ها با مشارکت‌ فعالان قرآنی آماده و نهایی شده است و ما در 30 استان نمایشگاه قرآن را برگزار می‌کنیم و در راستای برگزاری این نمایشگاه نیازمند مشارکت همه ارگان‌ها و نهادها هستیم.

انتهای پیام

کد N858924

وبگردی