آفتاب
یک پیشکسوت قرآنی:

مشورت و همفکری‌ها در سایه قرآن کریم باشد

مشورت و همفکری‌ها در سایه قرآن کریم باشد

یک استاد و پیشکسوت قرآن گفت:‌ وقت آن رسیده که در کنار مباحث حفظ و قرائت قرآن کریم توجه ویژه‌ای به تدبر و عمل به قرآن نیز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس سلیمی در نخستین نشست هم‌اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآن و عترت کشور که با موضوع "تبیین برنامه و نقشه راه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" با حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان قرآنی برگزار شد، اظهار کرد:‌ باید برای تحقق انس با قرآن مسابقات تدبر و عمل به قرآن را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند: استفاده از مشورت و تضارب آراء می‌تواند ما را به نتایج مطلوبی در عرصه‌های مختلف برساند پس توجه به نظرات اندیشمندان قرآنی از اصلی‌ترین لوازم تحقق عمل به قرآن است. اگر همفکری‌ها در سایه قرآن کریم صورت گیرد به طور حتم نتایج بهتری خواهیم داشت.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی است و در تعبیرهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از قرآن به عنوان قانون اساسی و کتاب انقلاب اسلامی یاد شده است. ما نیز باید نگاه کاربردی‌تری به مسائل قرآنی داشته باشیم و رهنمودهای بزرگان را درک کرده و شرایطی را برای نخبگان قرآنی فراهم کنیم که تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برگرفته از فرهنگ قرآن و عترت باشد.

سلیمی افزود: رسانه‌ها باید در ترویج فرهنگ قرآنی بیش از پیش وارد شوند. آنها می‌توانند با دعوت از کارشناسان به تحلیل ایده‌های اساسی بپردازند تا در بازده زمانی کم شاهد تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی مجید عارف رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران با اشاره به رسالت‌های قرآنی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن بیشتر در بین مردم متدین کشور رواج داشت و به عنوان کتاب مقدس مورد احترام بود. ولی با پیروزی انقلاب اسلامی رسالت‌های واقعی قرآن کریم در کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب رسالت قرآن شکوفا و در بعد اجتماعی جامعه متجلی شد و بعد از آن قرآن در دانشگاه‌ها و در بین اقشار مختلف جامعه مورد توجه قرار گرفت.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران یادآور شد: دشمنان می‌خواهند قرآن را به حاشیه بکشانند. برخی در پی آن هستند که قرآن را کتابی برای سیاست عنوان کنند و عموم مردم را از قرآن جدا کنند ما نباید این اجازه را به دشمنان بدهیم و قرآن نباید از زندگی روزمره مردم جدا شود.

وی گفت: ارتباط قرآن با مردم باید همواره برقرار شود در غیر این صورت جامعه با چالش‌هایی مواجه می‌شود که موجب سردرگمی مردم خواهد شد.

انتهای پیام

کد N858870

وبگردی