آفتاب
شب گذشته برگزار شد؛

وداع مردم تهران با غیرتمندان مدافع عزت

وداع مردم تهران با غیرتمندان مدافع عزت

شب گذشته مراسم وداع با شهدا غواص در دانشگاه تهران برگزار شد.

به  گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، مراسم وداع با شهدا دیشب با حضور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم تهران، در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حاضران با پیکرهای پاک ۷۲ شهید  گمنام دفاع مقدس وداع کردند. همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت و سینه زنی پرداختند.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا  در اسلام و انقلاب اسلامی ادامه  راه آنان را وظیفه همگی دانست.

وی گفت: این شهدا تداوم گر راه  اباعبدالله الحسین بودند و درس عزت و آزادگی و سرفرازی به ما دادند.

خاتمی در ادامه با اشاره به چهار ویژگی مشترک شهدا تصریح کرد: بیعت با شهدا بیعت با عزت و مقاومت در راه خداوند در راه ذلت‌ناپذیری است.  

نخستین ویژگی مشترک شهدا عشق به خدا و بعد از آن ولایتمداری آن‌ها تا پای شهادت بود ما نیز باید همچون شهدا تا پای شهادت از حریم ولایت دفاع کنیم.  

سومین ویژگی مشترک شهدا مقاومت تا آخرین نفس و آخرین قطره خون بود. ما باید از شهدای غواص آزادگی را بیاموزیم، چراکه آن‌ها نیز این ویژگی را از جوان رشید حضرت امام حسین (ع) آموختند.

سیداحمد خاتمی تاکید کرد: دشمن در پی ذلت ملت ایران است ولی ملت عاشورایی و کربلایی ما تحقیرناپذیر است و فریادش همان فریاد هیهات من الذله خواهد بود.  

گروه ۱+۵ و بویژه آمریکای جنایتکار می گوید هر زمان خواستیم از مراکز نظامی ایران بازدید خواهیم کرد اما این نادان‌ها نمی‌دانندکه مراکز نظامی ناموس یک ملت است و ملتی مانند ایران اجازه ورود نامحرم به حریم خود را نخواهد داد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و تا آخر پای انقلاب اسلامی‌مان بایستیم افزود:  دشمنان می‌گویند گزینه‌های نظامی روی میز است ما به آنها می‌گوییم ملتی که مرگ را ترسانده است، از چه می‌ترسانید؟ ما ایستادگی و شهادت را از شهدا آموخته‌ایم.  

وی یاداور شد: در این گردنه حساس تاریخی، ملت ایران همچنان ادامه‌دهنده راه شهدا خواهد بودتوافق خوب و عزتمند را می‌پذیرند ولی هرگز زیر بار توافق ذلت آمیز نخواهند رفت.

کد N858867

وبگردی