آفتاب
با حضور جهانگیری صورت گرفت؛

افتتاح جاده جایگزین و پل کارون 4 بعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور

افتتاح جاده جایگزین و پل کارون 4 بعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور

اسحاق جهانگیری که صبح امروز (سه‌شنبه) برای افتتاح چند پروژه عمرانی به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود دقایقی پیش با حضور در محل سد کارون 4 ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جاده جایگزین و پل کارون 4 که به جای جاده مستغرق شده شهرکرد به ایذه احداث شده است این جاده جایگزین را بطور رسمی افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این جاده ارتباطی که در مسیر آن بزرگترین پل فلزی زیر قوسی کشور بطول 378 متر در مسیر آن احداث شده است، در مجموع شامل 9 رشته تونل به طول 2810 متر نیز می باشد.

برای احداث این مسیر جمعاً 1400 میلیارد ریال هزینه شده که 40 میلیارد ریال آن مربوط به پل مذکور می باشد.

جهانگیری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مسیر و بویژه بزرگترین پل زیرقوسی کشور با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه‌ها از جزئیات احداث و مراحل بهره‌برداری از آن نیز مطلع شد.

این پل برای اولین بار از فولاد خودرنگ که نیاز به رنگ آمیزی و ممانعت از زنگ‌زدگی ندارد، ساخته شده است.

معاون اول رییس‌جمهور در حاشیه بهره‌برداری از پل کارون 4 در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که احداث چنین پلی در شرایط تحریم چه پیامی دارد، گفت: توان مهندسی کشور در بخش های مختلف از جمله صنایع، نفت و امثال آن توان بسیار بالا و قابل اتکایی است.

وی با برشمردن نمونه هایی از پروژه های مهم و حساس اجرا شده توسط مهندسین کشورمان افزود: کار بسیار مهمی در عرصه مهندسی کشور انجام شده و امروز ما تجربیات و اندوخته قابل اتکایی در این عرصه داریم که نه تنها در کشور قابل استفاده است بلکه امروز در کشورهای دیگر بویژه همسایگان با خدمات فنی، مهندسی کشورهای دیگر به خوبی رقابت می کند.

معاون اول رییس جمهور احداث پل کارون 4 بعنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور را مصداقی از توان خوب مهندسی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: باید به این مهندسان و این توان مهندسی کشور افتخار کنیم چرا که سرمایه انسانی بسیار بزرگی برای کشور هستند.

جهانگیری تصریح کرد: تحریم‌ها آزاردهنده هستند و در اجرای برخی کارها تاخیر ایجاد می کنند اما نتوانستند توقفی در کارها ایجاد کنند؛ چرا که با توجه به توان مطلوب فنی و مهندسی موجود در کشور چنانچه هر مشکل و مانعی پیش بیاید بلافاصله راهکار جایگزین ارائه می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مذاکرات هسته ای گفت: ما در این مذاکرات دو هدف عمده را دنبال می کردیم؛ اول تثبیت حق هسته‌ای و بهره‌مندی از حقوق بین‌المللی کشور در این زمینه که با توان دیپلماسی بالایی که در کشور وجود دارد و با منطق قابل دفاع از دستاوردهای خود در زمینه هسته‌ای به خوبی دفاع کرده و پس از این نیز از تمام دستاوردهای هسته‌ای کشور حراست خواهیم کرد.

معاون اول رییس‌جمهور در توضیح دومین هدف از مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: به دنبال آن بودیم تا ثابت کنیم که تحریم‌ها ظالمانه، ضد انسانی و علیه ملت ایران بودند که زندگی مردم و توسعه کشور را هدف گرفته بودند و به حمدالله از این موضع نیز به شکلی عزت‌مندانه دفاع و حقانیت خود را اثبات کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N858865

وبگردی