آفتاب
رییس کل محاکم تهران:

محاکم تهران آمادگی اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری را دارند

محاکم تهران آمادگی اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری را دارند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت:‌ از ابتدای تیر ماه سال جاری و همزمان با هفته قوه قضاییه قانون جدید آئین دادرسی کیفری در کل کشور به مرحله اجرا درمی‌آید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی که برای بازدید از مجتمع قضایی قدس در جمع قضات این مجتمع سخن می‌گفت افزود: محاکم تهران با پیش‌بینی کلیه تمهیدات لازم و برگزاری آموزش‌ها و جلسات توجیهی برای قضات محاکم کیفری آمادگی دارد قانون جدی آیین دادرسی کیفری مصوب مجلس شورای اسلامی را به مرحله اجرا در بیاورد.

وی با ذکر حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) ویژگی‌های سلامت فرد در دنیا و آخرت را برشمرد و گفت: امر به معروف و عمل به آن، نهی از منکر و انجام ندادن منکر به همراه پاسداری از دین خدا متضمین سالم ماندن فرد در دنیا و آخرت است.

پوریانی همچنین خدمت به مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ نظام مردم سالار ایران بر مبنای پاسخگویی شفاف به مردم بنا شده است و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع است و دستگاه قضایی نیز با منظر عدالت محوری و صداقت در کار این دو اصل را سرلوحه کار خود قرار داده است.

این مقام قضایی با بیان این که امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند قاضی در نظام اسلامی دارای استقلال است و قاضی باید به آزادی کامل در صدور آراء خود تحت تاثیر کسی قرار نگیرد.

وی گفت: از نگاه شریعت اسلامی و قانون تشکیل حکومت اسلامی ضمانتی برای اجرای احکام اسلامی می‌باشد که این وظیفه در نظام اسلامی و در قانون اساسی بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است.

رئیس کل محاکم تهران همچنین با اشاره به رعایت شئونات امر قضا در نظام اسلامی خواستار توجه مسئولان قوه قضاییه و همچنین قضات زحمتکش و شریف در این عرصه شد و گفت:‌ قوه قضاییه با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی در جهت تشریح وظایف قوه قضاییه و تلاش‌های بسیار زیادی که در امر عدالت در جامعه انجام می‌گیرد، جامعه را نسبت به این مهم آگاه نماید.

پوریانی با تاکید بر رعایت نظم و انضباط اداری توصیه کرد: همکاران محترم با وجود حجم گسترده کار در دادگاه‌ها با رعایت نظم، برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا به حول قوه الهی با جذب نیروی انسانی در بخش‌های قضایی و اداری در آینده از فشار کاری مضاعفی که به همکاران وارد شده است تا حدودی کاسته شود.

در جریان این بازدید یک روزه که به منظور بازرسی و بررسی مشکلات قضایی قدس صورت گرفت رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین خود با تعدادی از متقاضیان ملاقات و دستورات و ارشادات قضایی را صادر کرد.

انتهای پیام

کد N858808

وبگردی