آفتاب
رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با مهر:

دولت اقدام عملی برای خروج از رکود نکرده است/فعالیت ۵۰% از صنایع

دولت اقدام عملی برای خروج از رکود نکرده است/فعالیت ۵۰% از صنایع

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام عملی از سوی دولت برای خروج از رکود مشاهده نمی شود. دولت باید هر چه سریعتر آیین نامه های قانون خروج از رکود را تدوین کند.

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت، گفت: دولت بین کنترل تورم و خروج از رکود، در آغاز کار کنترل تورم را انتخاب کرد.

نماینده مردم تبریز، کنترل تورم را یکی از راهکارهای توسعه صنعت خواند و اظهار داشت: در حال حاضر شدت تورم کنترل شده، اما از سوی دولت اقدام عملی برای خروج از رکود صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون صنایع با تاکید بر اینکه این روند به تولید ملی لطمه خواهد زد، اظهار داشت: ادامه این روند در نهایت نرخ تورم را نیز افزایش می دهد، زیرا زمانی که رکود کاملا حاکم شد، تولید کاهش یافته در نتیجه عرضه نیز کاهش می یابد و قیمت کالاها افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بارها به مسئولان اعلام کردیم که خروج از رکود باید جزو برنامه های اولویت دار آنها باشد. امروز با توجه به اینکه حدود ۲ سال از عمر دولت گذشته، وقت اجرای طرح های خروج از رکود نیز سپری شده است.

رحمانی اظهار داشت: صنعت کشور ما با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کند و ۱۷ تا ۱۸ درصد واحدهای شهرک های صنعتی کاملا تعطیل هستند، الباقی نیز زیر ظرفیت کار می کنند.

وی گفت: عدم توجه به مشکلات تولید و تامین نقدینگی حتما مشکلات اقتصاد را افزایش خواهد داد و در ادامه با کاهش تولید، بازارهای داخلی و خارجی را از دست می دهیم و کالاهای قاچاق جای تولید ملی را می گیرد.

رحمانی در پایان تصریح کرد: دولت باید هر چه سریعتر آیین نامه های اجرایی قانون خروج از رکود را تدوین و ابلاغ کند.

 

 

 

کد N858706

وبگردی