آفتاب
منصور حقیقت‌پور:

گسترش تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه است

گسترش تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش تروریسم و خشونت‌گرایی تهدیدی برای همه کشورهای منطقه به‌حساب می‌آید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منصور حقیقت‌پور در پاسخ به این سؤال که برگزاری کنگره‌هایی مانند 17000 شهید ترور چه کمکی به معرفی بیشتر کشورمان به عنوان قربانی تروریسم در دنیا خواهد کرد، گفت: برگزاری این کنگره‌ها در سطح بین‌المللی می‌تواند به دنیا ثابت کند و نشان دهد که ایران قربانی ترور است.

وی افزود: کشورهای استکباری از تروریسم به عنوان یک ابزار زشت برای تحمیل اراده خود در دنیا استفاده می‌کنند و امروز که دچار خشونت‌گرایی جدی در سطح منطقه هستیم، این خشونت‌گرایی تهدیدی برای همه کشورها محسوب می‌شود که باید هرچه زودتر جلوی آن گرفته شود.

وی تاکید کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور قطعا به روشن‌شدن جنایت تروریست‌ها علیه ملت‌های مستقل دنیا کمک خواهد کرد.

این نماینده مجلس افزود: همچنین برگزاری این همایش، نشان می‌دهد که ایران کشوری است که لطمات جدی از ترور و ترویست‌ها خورده است و از این طریق مسائلی که امروز با هدف ایران‌هراسی طرح و به عنوان ابزاری در دست کشورهای استکباری جهت فشار به ایران به‌کار گرفته می‌شود نیز خنثی شده و جلوی بهانه‌های واهی آن‌ها علیه کشورمان نیز گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرچه کشورهای غربی و مدعیان مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق‌بشر تا دیروز مدعی بودند که ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای است اما امروز خودشان هم اقرار می‌کنند که ایران به‌دنبال استفاده صلح‌آمیز از این انرژی است و خودش هم در راه دست‌یابی به این توانمندی هسته‌ای شهدایی را تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد که ایران نه‌تنها حامی تروریسم نیست که قربانی جدی این پدیده شوم است.

وی با محکوم‌کردن اقدامات تروریستی اظهارکرد: درحال‌حاضر شاهد ایجاد جریانات دست‌ساز تروریستی هستیم که برخی کشورها آن‌ها را درحوزه رقیب خود ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام

کد N858682

وبگردی