آفتاب
مدیر مرکز تخصصی ستاد اقامه نماز:

به‌جای تهدید و تخریب، یکدیگر را کمک کنیم

به‌جای تهدید و تخریب، یکدیگر را کمک کنیم

یک کارشناس مهدویت گفت: اگر می‌خواهیم به آموزه‌های دین اسلام احترام بگذاریم باید در گذشته افراد خیلی ریز نشویم و عفو، بخشش و گذشت باید جزء ثمره وجودی انسان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان این‌که «حضرت موسی پیامبر خدا بود و وقتی می‌خواست یک حرکتی را انجام دهد از خداوند طلب « رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی» می‌کند، تمام این آیات نشان از آن دارد که انسان‌ها قبل از حرکت کردن و گام برداشتن برای هر کاری باید رفتار بزرگ‌منشانه و سعه صدر داشته باشد.

وی عنوان کرد: انسان وقتی می‌خواهد وارد عرصه‌های مختلف و بزرگی شود باید ظرفیت خود را بالا برده و از تنگ‌نظری‌ها پرهیز کند. ما حاکمیت نبی اکرم را در گذشته داشته‌ایم و در آینده شاهد حکومت امام عصر (عج) هستیم. در وصف حاکمیت امام زمان (عج) آمده که کینه‌ها از بین می‌رود و هیچ کینه‌ای باقی نمی‌ماند و به واسطه حضور امام عصر (عج) دل‌ها به هم پیوند می‌خورند و انسان‌ها یک دل می‌شوند.

سرپرست ستاد اقامه نماز استان قم عنوان کرد: در وصف نبی خاتم آمده که رحمة للعالمین است یعنی فردی که می‌خواهد هدایت و روشنگری را در جامعه داشته باشد رحمتش بسیار زیاد باشد. خداوند خود نیز رحمةللعالمین است. دین اسلام دین جهانی شدن، همدلی و همگرایی و باهم بودن و یکی شدن و الفت و انس دل‌هاست. پس اگر ما هم می‌خواهیم به آموزه‌های دین اسلام عمل کنیم باید دستورات این دین مبین را رعایت کنیم.

کفیل تصریح کرد: کسی که مومن،‌ مسلمان و منتظر است باید تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد. امسال که سال همدلی و همزبانی نام گرفته است، ملت و دولت باید در اخلاق و رفتار یک همدلی و همزبانی داشته باشند و در راستای کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند ظرفیت‌هایشان را بالا ببرند و تنگ نظری را از بین ببرند.

مدیر مرکز تخصصی ستاد اقامه نماز ادامه داد: اگر می‌خواهیم به آموزه‌های دین اسلام احترام بگذاریم باید در گذشته افراد خیلی ریز نشویم و عفو، بخشش و گذشت باید جزء ثمره وجودی انسان‌ها باشد به جای تخریب یکدیگر بهتر است برای اطرافیانمان فرصت قائل شویم و به جای تهدید همدیگر را کمک کنیم.

این کارشناس مهدویت ادامه داد: برای رسیدن به آموزه‌های اسلام نباید شعار بدهیم و بگوییم فقط فلان کار را انجام بدهیم یا انجام ندهیم. اکنون زمان،‌ زمان حرکت و عمل کردن است نه اینکه فقط به همدیگر تذکر بدهیم.

کفیل ادامه داد: حالا که ما این چنین دینی داریم که پیامبر و امامانش همگی پر از رحمت هستند و واسطه رحمت الهی بر روی زمین‌اند هر کسی هم در این مسیر و دین اسلام است باید بزرگ‌منش و بلند نظر باشد و گام‌های جدی را برای تعالی مردم بردارد.

انتهای پیام

کد N858540

وبگردی