آفتاب
صلیب سرخ و هلال احمر ایران برگزار کردند:

نشست مشترک مواجهه با چالش خشونت علیه کارکنان درمانی

نشست مشترک مواجهه با چالش خشونت علیه کارکنان درمانی

نشست مشترک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته­ بین المللی صلیب سرخ برای بررسی چالش­های حمایت از کارکنان درمانی در برابر خشونت در جریان درگیری­ها و دیگر شرایط اضطراری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در تهران، محمد شهاب­ الدین محمدی عراقی معاون امور بین­ الملل و حقوق بشردوستانه­ جمعیت هلال احمر ایران در ابتدای این نشست گفت: طی سال­های اخیر افزایش چشمگیری در میزان حملات علیه کارکنان درمانی به خصوص در خاورمیانه مشاهده شده است. این مشکل بزرگی­ است و ما قصد داریم در سطح ملی توجه­ ها را به آن جلب کنیم.

وی افزود: امیدواریم که از طریق این رویداد و دیگر برنامه­ هایی از این دست در سراسر جهان، بتوانیم راه هایی برای حمایت بیشتر از کارکنان درمانی و بیماران بیابیم. در این برنامه نمایندگانی از وزارتخانه­ های مختلف ایران از جمله خارجه، دفاع و بهداشت، در کنار جمعیت های صلیب سرخ نروژ و هلال احمر افغانستان و شماری از سازمان­های دیگر حضور داشتند.

در ادامه نشست «علی نراقی» رئیس پروژه­ مراقبت­های درمانی در معرض خطر، که طرحی از سوی نهضت بین­ المللی صلیب سرخ و هلال احمر به منظور پیشگیری از خشونت علیه کارکنان درمانی و بیماران است، گفت: هلال احمر ایران به دلیل برنامه­ های بین­ المللی که در دست دارد و نیز نقش مهمی که در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بازی می­ کند، میزبان مناسبی برای این رویداد بود.

نراقی افزود: وقتی خشونت فراگیر می­ شود، اغلب این کارکنان و تأسیسات درمانی هستند که هدف حملات قرار می ­گیرند، همچنین افراد نمی ­توانند در ایمنی خود را به بیمارستان برسانند. برای جلوگیری از این روند مرگبار، ما باید تمامی افراد را از سطوح محلی و بین ­المللی گرد هم آوریم. با برگزاری نشست و تبادل نظر است که می ­توانیم به راه­­ حل­هایی برای ایمن نگه­داشتن همگان برسیم.

این در حالی است که از زمان راه ­اندازی پروژه­ مراقبت­ های درمانی در معرض خطر در 2011، تعداد 12 کارگاه آموزشی در سراسر جهان، از جمله یک کارگاه به میزبانی هلال احمر ایران و کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در فوریه­ 2013 برگزار شده است. در این کارگاه­ها کارشناسانی از چندین حوزه گرد هم می­ آیند تا مسائلی مانند روش­های نظامی، قوانین حمایتی ملی، و نقش و مسئولیت­های جمعیت­ های ملی صلیب سرخ و هلال احمر را بررسی کنند. بر این اساس حاصل این کارگاه­های آموزشی، چندین توصیه و اقدام عملی برای حمایت از کارکنان و تأسیسات درمانی و بیماران در جریان درگیری­های مسلحانه و دیگر شرایط اضطراری بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N858477

وبگردی