آفتاب
آیت‌الله موحدی کرمانی در نشست اعضای «یکتا»:

حرکت وسیعی برای تحقق آرمان‌های الهی شکل گرفته است/ ۱۶ شاخص «یکتا»

حرکت وسیعی برای تحقق آرمان‌های الهی شکل گرفته است/ ۱۶ شاخص «یکتا»

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حرکت وسیعی برای تحقق آرمان‌های الهی در حال شکل‌گیری است، چهار اصل و ۱۶ شاخص مجمع «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» (یکتا) را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عصر امروز در نشست سراسری «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» (جبهه یکتا) که در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد با ابراز خرسندی از تشکیل این جمع اظهار داشت: مشخص است که هدف این جمع، اعتلای کلمه «حق» است و احساس می‌کنم در این مقطع زمانی حرکت وسیعی برای تحقق آرمان‌های الهی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: گروه‌ها زیان تفرقه را چشیده‌اند و جدی‌تر وارد شده‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه «وحدت» ناموس نظام هستی است، عنوان کرد: تاکید انبیای الهی این بوده است که همه باید به سمت یک هدف حرکت کنیم و معیار برتری افراد نیز تقوا است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این جلسه اولین گام تشکل «یکتا» است و باید طبق توصیه قرآن کریم از روز اول، صدق در این جمع حاکم باشد، تاکید کرد: تفکر یک تشکل الهی باید این باشد که فرد اصلح بر روی صندلی بنشیند و اگر کسی هم است که عضو تشکل ما نیست، اما اصلح است، او باید در مصدر امور بنشیند و روح ولایت نیز همین است که زعامت مردم به دست اصلح داده شود.

وی خاطر نشان کرد: اولین تشکل‌هایی که در جریان انقلاب و جمهوری اسلامی شکل گرفتند، جامعه روحانیت مبارز در دوران پیش از انقلاب و حزب جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی بودند که تمام سرمایه آنها اخلاص بود و همین اخلاص موسسان حزب جمهوری اسلامی باعث استقبال عظیم مردم از آن شد؛ هر جا اخلاص باشد، کارها به خوبی پیش می‌رود.

۴ اصل و ۱۶ شاخص مجمع یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا)

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه اعتقاد به اسلام، جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری چهار اصل مهم در این جمع است، گفت: به ۱۶ شاخص تعریف شده در «یکتا» اشاره کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی این ۱۶ شاخص را به شرح زیر اعلام کرد:

۱.دفاع از ارزش‌های اسلامی

۲.پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی

۳.التزام عملی به ولایت فقیه

۴.فصل الخطاب دانستن نظر رهبری

۵.قبول داشتن مرجعیت و روحانیت

۶.ساده‌زیست بودن و قبول داشتن ساده‌زیستی

۷.توجه به مستضعفان و محرومان

۸.اعتقاد به آزادی‌های مشروع

۹.تحکیم مردمسالاری دینی

۱۰.عدالت و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی

۱۱.کمک به پیشرفت همه جانبه کشور و پرهیز از سیاه‌نمایی

۱۲. اداره امور بر اساس موازین اسلامی، عقلانیت و حسن تدبیر

۱۳.التزام برای هماهنگی میان قوا در سایه تدابیر رهبری

۱۴. دشمن‌شناسی

۱۵.استقلال‌طلبی

۱۶.تلاش برای وحدت و یکپارچگی حول محور ولایت

وی در توضیح شاخص «اعتقاد به آزادی‌های مشروع» گفت: در فتنه ۸۸ عده‌ای به خودشان اجازه دادند که آزادی غیرمشروع داشته باشند و چون نتیجه انتخابات را قبول ندارند، به خیابان‌ها بریزند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین در تبیین موضوع «دشمن‌شناسی» تصریح کرد: از دشمن نباید غافل بود؛ مقام معظم رهبری نیز مدام بر دشمن‌شناسی و موضع‌گیری شفاف در برابر دشمنان داخلی و خارجی و فتنه تاکید دارند و به همین دلیل ایشان در عین حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، مدام نسبت به توطئه‌های دشمن هشدار می‌دهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با توصیه به اعضای «یکتا» تاکید کرد: طرح‌هایتان را به نمایندگان مجلس ارائه دهید تا به برکت این تشکل، در کشور یک تحول ایجاد شود؛ اگر جمع‌های دیگر اصولگرا نیز هستند که این ۱۶ شاخص را قبول دارند، با شما امت واحده هستند و کسی نباید پشت سر دیگری، غیبت یا اعلام برائت کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان تاکید کرد: باید برای مجلس شورای اسلامی با جدیت فکر کنید که انسان‌های صالحی بر روی این صندلی‌ها بنشینند؛ حاصل زحمات شما باید مجلسی الهی و برنامه‌هایی الهی برای اداره کشور باشد.

کد N858418

وبگردی