آفتاب

روسیه: استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در اروپای شرقی را تلافی خواهیم کرد

روسیه: استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در اروپای شرقی را تلافی خواهیم کرد

یک مقام دفاعی بلندپایه روس امروز(دوشنبه) اعلام کرد، طرح واشنگتن برای مستقر کردن تانک‌ها و سلاح‌های سنگینش در کشورهای عضو ناتویی که نزدیک به مرز روسیه هستند تهاجمی‌ترین اقدام آمریکا از زمان جنگ سرد بوده و مسکو نیز با تقویت کردن نیروهایش این اقدام را تلافی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا اخیرا پیشنهاد داده تا تسلیحات نظامی سنگین خود را در خاک کشورهای متحد خود در شرق اروپا مستقر کند تا به دولت‌های این کشورها اطمینان دهد، پس از درگیری‌های شرق اوکراین، آنها هدف بعدی کرملین نخواهند بود.

لهستان و کشورهای حوزه بالتیک از این تصمیم واشنگتن استقبال کرده‌اند.

ژنرال یوری یاکوبوف، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد: اگر تجهیزات و تسلیحات سنگین ارتش آمریکا شامل تانک‌ها، آتشبارهای توپخانه و دیگر تجهیزات واقعا در کشورهای شرق اروپا و حوزه بالتیک مستقر شوند، این تهاجمی‌ترین اقدام پنتاگون و ناتو از زمان جنگ سرد علیه روسیه خواهد بود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وی گزارش داد: روسیه در این صورت انتخاب دیگری به جز این که منابع و نیروهایش را در جبهه راهبردی غربی تقویت کند نخواهد داشت.

یاکوبوف گفت، پاسخ روسیه به غرب احتمالا شامل تسریع استقرار موشک‌های اسکندر در منطقه کالینینگراد واقع در مرز روسیه با لهستان و لیتوانی و همچنین تقویت نیروهای روسیه در کشور بلاروس، از جمهوری‌های متعلق به شوروی سابق خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دستان ما برای سازماندهی اقدات تلافی‌جویانه به منظور تقویت مرزهای غربی‌مان کاملا باز است.

انتهای پیام

کد N858392

وبگردی