آفتاب

کشته شدن یک فرمانده الشباب در کنیا

کشته شدن یک فرمانده الشباب در کنیا

ارتش کنیا امروز(دوشنبه) اعلام کرد، نیروهای این ارتش یک فرمانده بلندپایه گروه تروریستی الشباب که مسئول دو حمله در خاک این کشور در سال گذشته که در جریان آن دست کم 60 تن کشته شدند،‌ بوده را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا به اعلام مقامات کنیا، این فرمانده گروه الشباب در حالی که همراه با نیروهای تحت امرش حمله‌ای را علیه یک کمپ ارتش کنیا رهبری می‌کرد، کشته شد.

مقامات کنیا اعلام کردند احتمالا یکی از اجساد دو شبه‌نظامی سفیدپوست الشباب که در درگیری با نیروهای ارتش این کشور در جریان حمله به یک کمپ ارتش در منطقه لامو در روز یکشنبه کشته شدند، متعلق به توماس ایوانز، یک تروریست انگلیسی است و آن‌ها در تلاش برای تایید قطعی این مساله هستند.

سرهنگ دیوید اوبونیو، سخنگوی ارتش کنیا گفت، تصاویری که از ایوانز معروف به عبدالحکیم منتشر شده به نظر با این جسد همخوانی دارد اما برای تایید قطعی این مساله باید تست دی.ان.ای انجام شود.

اوبونیو همچنین گفت، یکی از افراد کشته شده در درگیری روز یکشنبه، لقمان عثمان عیسی کنیایی است که فرمانده اصلی الشباب در منطقه بوده است. عیسی کسی است که گمان برده می‌شود مسئول کشتن دو سرباز در 24 مه 2014 در منطقه باراگونی در ناحیه لامو و همچنین حملات انجام شده علیه مناطق مپکتونی و پوروموکو در 15-17 ژوئن 2014 است که منجر به کشته شدن دست کم 60 تن شدند.

ارتش کنیا اعلام کرد، روز یکشنبه شبه‌نظامیان وابسته به الشباب شامل دو تروریست خارجی به یک کمپ این ارتش در ناحیه لامو حمله کردند که در درگیری نیروهای ارتش با آنها 11 شبه‌نظامی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N858368

وبگردی