آفتاب
جروزالم پست گزارش داد

واکنش اسرائیل بعد از توافق هسته‌ای ایران چه خواهد بود؟

واکنش اسرائیل بعد از توافق هسته‌ای ایران چه خواهد بود؟

یکی از مسئولان پیشین وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از جزئیات مخالفت های خصمانه این رژیم علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، یکی از مسئولان پیشین وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله ای از جزئیات مخالفت های خصمانه این رژیم علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پرده برداشت. 

«یوسی کوپرواسر» رییس اسبق تحقیقات اطلاعات نظامی وزارت جنگ و دبیر کل سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت: در صورت حصول توافق هسته ای با ایران، این رژیم تلاش های اطلاعاتی خود را به منظور مانیتورینگ تحولات ایران بیشتر کرده تا در صورت لزوم بتواند هشدارهای لازم را در این خصوص اطلاع رسانی نماید.

این ژنرال رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران گفت: یکی از دلایل ناخشنودی از جریان مذاکرات هسته ای، نگرش بدبینانه ما به این مذاکرات است. هرقدر هم که این مذاکرات ادامه بابد، اسراییل باید با تلاش های همه جانبه خود، مانع از رسیدن به یک توافق بد با ایران شود.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای تکراری مسئولین این رژیم در مورد مذاکرات هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران افزود: اگر علیرغم تلاش های مضاعف ما، توافق هسته ای با ایران محقق شود، اسراییل باید به تقویت جمع آوری اطلاعات از ایران، تسریع تلاش ها با هدف تقویت بنیه نظامی خود برای مقابله احتمالی با ایران و بالاخره ایجاد ائتلاف منطقه ای(ائتلاف در منطقه خلیج فارس) برای جلوگیری از تبدیل دستاوردهای هسته ای این کشور به عنوان یک عامل تأثیرگذار در منطقه مبادرت نماید.

کوپرواسر در آستانه موعد ۳۰ ژوئن به مقاصد این رژیم در مخالفت با برنامه صلح آمیز هسته ای اشاره کرد و افزود: بطور خلاصه بگویم درحالیکه واشنگتن به دنبال جلوگیری از توان تسلیحات هسته ای ایران است، ما تلاش می کنیم تا رسیدن ایران به توانمندی و دانش بومی برنامه هسته ای را از بین ببریم.

او در ادامه اذعان کرد: اسراییل معتقد است که توافق هسته ای برای ایران چنان پیروزی را به دنبال خواهد داشت که بسترهای لازم برای تبدیل این کشور به قطب قدرت منطقه ای را مهیا خواهد نمود و این دلیل دیگری برای مقابله با ایران توسط اسراییل محسوب می شود.

روز گذشته، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفته بود نتانیاهو در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که با نزدیک شدن به پایان موعد مقرر مذاکرات هسته ای میان ۱+۵ و ایران در ۳۰ ژوئن، کشوهای مذکور «در حال تسریع امتیازدهی» به ایران هستند.

نتانیاهو که همواره یرای تحریک کشورهای غربی جهت اتخاذ موضعی تندتر در قبال ایران تلاش می کند، در جلسه دیروز کابینه رژیم صهیونیستی گفته بود: گزارش هایی که از طرف کشورهای مذاکره کننده با ایران به من رسیده نشان می دهد که با نزدیک شدن به تاریخ ۳۰ ژوئن برای اتمام توافق هسته ای با ایران، این کشورها با شتاب بیشتری به ایران امتیاز می دهند. هر روز این توافق شکل بدتری به خود می گیرد. هنوز دیر نشده است، بهتر است با کمک یکدیگر این توافق را رها کنید و به توافق بهتری با ایران بپردازید.

وی در ادامه با تکرار سخنان همیشگی خود افزوده بود: ما روند مذاکرات را به دقت دنبال می کنیم و خود را برای توافق احتمالی کشورهای ۱+۵ با ایران آماده خواهیم کرد.

این روزنامه صهیونیستی سخنان دیروز نتانیاهو را در ادامه سخنان ۲ روز گذشته «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مصاحبه خود پس از ترخیص از بیمارستان دانست. کری در سخنان خود گفته بود: برخی مسائل پیچیده تر شده و در برخی از مسائل هم پیشرفت داشته ایم. من هرگز نگفته ام که خوشبین هستم؛ بلکه همیشه دم از امید زده ام. من امیدوار هستم .از من می پرسید که امکان توافق با ایران وجود دارد؟ بله قطعا. این مذاکره خیلی دشوار است. ایران و آمریکا بیش از ۳۵ سال است که با یکدیگر گفتگو نکرده اند.

کد N858342

وبگردی