آفتاب
فضائلی در مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان»:

مساله هسته‌ای نباید موضوع اصلی کشور باشد

مساله هسته‌ای نباید موضوع اصلی کشور باشد

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: موضوع هسته‌ای نباید موضوع اول کشور باشد و باید تلاش کنیم کشور به موضوعات اصلی خود بپردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فضائلی در مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان» نوشته سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان که بعدازظهر امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، گفت: تولید ادبیات در حوزه هسته‌ای کار ارزشمندی است که به دلایل مختلف بسیار سخت انجام می‌شود. طبقه‌بندی و محرمانه بودن و همچنین اطلاعات و اسناد محدود، بخش مهمی از مشکلات این کار است.

وی افزود: موضوع هسته‌ای در کشورمان تبدیل به موضوع اول جامعه شده است که از نظر من واقعیت خوشایندی نیست و نباید موضوع هسته‌ای مساله اصلی کشور باشد. بخشی از دلایلی که این موضوع تبدیل به مساله اول شده، آگاهانه است که امیدواریم آن کسانی که آگاهانه این اقدام را انجام می‌دهند، بدانند گره زدن هر چیزی به موضوع هسته‌ای هیچ خدمتی به کشور نیست.

فضائلی ادامه داد: موضوع هسته‌ای در حقیقت یک مساله لاینحل نبوده است و دشمن تلاش می‌کند که این موضوع را مساله دست اول نشان دهد و ما را سرگرم کند. ما باید موضوعات اصلی را در جامعه شناسایی کنیم تا کشور به مسائل اصلی خود بپردازد.

وی ضمن بیان این مطلب که در کتاب از موضع انصاف، صداقت و صراحت مطالب بیان شده است، اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌‌های کتاب، اظهارنظرهای شفاف و قضاوت‌های صریح است، اما کتاب یک مرور تند بر واقعیت دارد و نگاه گذرا به این مساله باعث شده که همه جزئیات را نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار امیدواری کرد: تعابیری نظیر آب خوردن و ... که به مذاکرات گره خورده است و خلاف عقلانیت است، حذف شود.

کد N858323

وبگردی