آفتاب

پایان فعالیت‌های علمی‌ برنده جایزه نوبل با اظهارات جنسیت‌گرایانه

پایان فعالیت‌های علمی‌ برنده جایزه نوبل با اظهارات جنسیت‌گرایانه

"تیم هانت"، هفته گذشته یکی از برندگان مشهور جایزه نوبل بود که به ترویج علم در سراسر جهان می‌پرداخت و این هفته فردی است که به دلیل اظهارنظرات جنسیت‌گرایانه از تمام سمت‌های خود برکنار شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، او تمام سمت‌های خود را در کمیته علمی شورای تحقیقاتی اروپایی، جامعه سلطنتی و سمت افتخاری‌اش در دانشگاه لندن را از دست داد.

او در این باره می‌گوید، روز یکشنبه طی نامه‌ای از سوی دانشگاه متوجه شده که استعفایش پذیرفته شده است.

سقوط هانت در پی اظهاراتش در کنفرانس جهانی روزنامه‌نگاری علمی در کره‌جنوبی رخ داد.

او در اظهارنظراتی دختران را باعث بروز مشکلات در آزمایشگاه‌ها نامید و گفت: شما عاشق آنها می‌شوید، آنها هم عاشق شما می‌شوند و وقتی از آنها انتقاد می‌کنی به سادگی زیر گریه می‌زنند!

این اظهارات باعث ایجاد یک موج توئیتری و سرانجام کناره‌گیری هانت از سمت‌هایش شد. او پس از اعتراضات مردم ضمن عذرخواهی اعلام کرد که سعی داشته شوخی کند اما وی همچنان از اظهاراتش مبنی بر ممنوعیت امور احساسی در آزمایشگاه‌ها که محل فعالیت‌های علمی است، دفاع می‌کند.

با این حال دوران طلایی فعالیت علمی هانت 72 ساله با تنبیهی که حتی به نظر زنان برجسته دانشمند هم بیش از حد است به پایان رسید.

برخی همکاران زن وی به دفاع از او پرداخته و می‌گویند هانت همواره در محیط کاری از آنها حمایت می‌کرده است و تاکنون شاهد هیچ رفتار جنسیت‌گرایانه از جانب وی نبوده‌اند. هانت در سال 2001 برنده جایزه نوبل پزشکی شد.

انتهای پیام

کد N858295

وبگردی