آفتاب

دیدار دی میستورا با ولید معلم در دمشق

دیدار دی میستورا با ولید معلم در دمشق

فرستاده سازمان ملل به سوریه در جریان سفر به دمشق با وزیر خارجه این کشور دیدار و با وی درخصوص تلاش‌ها جهت حل سیاسی بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "استفان دی میستورا"، فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (دوشنبه) وارد دمشق شد تا درخصوص رایزنی‌های کنونی خود با طرف‌های سوری در ژنو و تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران سوریه به بحث و تبادل نظر بپردازد.

وی با "ولید معلم"، وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار و گزارشی از رایزنی‌های کنونی خود در ژنو که با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه صورت می‌گیرد، به وی تقدیم کرد.

معلم نیز در این دیدار به تشریح تحولات سوریه و حمایت دمشق از تلاش‌های دی میستورا برای حل سیاسی بحران این کشور پرداخت و بر اهمیت نتایج دیدارهای مسکو و لزوم پیگیری آن برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات ژنو 3 تاکید کرد.

در این دیدار فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه، احمد عرنوس، مشاور وزیر خارجه و اعضای هیئت همراه دی میستورا نیز حضور داشتند.

اخیرا جیسی شاهین، سخنگوی استفان دی میستورا اعلام کرد: دی میستورا که از پنجم ماه مه رایزنی‌های جداگانه‌ای را با طرف‌های درگیر سوری در ژنو آغاز کرده قصد دارد این رایزنی‌ها را در ژوئیه نیز ادامه دهد.

قرار بود این رایزنی‌ها بین سه تا شش هفته ادامه داشته باشد و تاکنون نمایندگان نظام سوریه و ائتلاف مخالفان در این رایزنی‌ها حضور داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N858225

وبگردی