آفتاب

تلویزیون‌های تبلیغاتی حربه جدید داعش در عراق

تلویزیون‌های تبلیغاتی حربه جدید داعش در عراق

یک‌ ماه پس از تصرف رمادی به دست‌ شبه‌ نظامیان داعش، ساکنان می‌گویند که این تروریست‌ها با نصب تلویزیون‌های بزرگی در سراسر این شهر وعده می‌دهند که بزودی مناطق بیشتری از خاک عراق را تحت اشغال خود درآورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلاش‌های دولت عراق و متحدان آمریکایی‌اش برای شکستن کنترل این گروه تروریستی بر یک‌ سوم عراق هم‌اکنون بر روی شهر رمادی متمرکز شده است.

صاحب یک اغذیه‌ فروشی در نزدیکی یکی از تلویزیون‌های تبلیغاتی داعش در رمادی می‌گوید: آنها پخش تصاویر علمیات‌های نظامی خود در عراق را آغاز کرده‌اند و اعتراف سربازان اسیر را نشان می‌دهند.

این مرد عراقی که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: برخی از برنامه‌ها مردان جوان را ترغیب می‌کند که از قوانین اسلامی تبعیت کنند و همچنین نشان می‌دهد که مردان جوان چگونه آموزش می‌بینند، سلاح به دست می‌گیرند و می‌جنگند.

دولت عراق که ارتش آن بی‌کفایتی خود را در مقابله با داعش نشان داده است، عمدتا به نیروهای داوطلب مردمی و نیز حملات تحت حمایت آمریکا متکی است تا سرعت پیشروی داعش را کاهش دهد. شبه‌نظامیان داعش از شبکه‌های اجتماعی و فیلم‌های تبلیغاتی برای جذب نیرو استفاده می‌کنند و همینطور تصاویری منتشر می‌کنند که در آنها نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان چطور سربازان دولتی و اقلیت‌های دینی را می‌کشند.

یکی از کارمندان دولتی در رمادی می‌گوید: به نظر می‌رسد که آنها برای بهبود وجهه خود از رسانه‌ها استفاده می‌کنند و در واقع رسانه سلاحی برای بهبود جلوه آنهاست و همینطور آنها از این طریق افراد جوان را برای جذب تحریک می‌کنند.

انتهای پیام

کد N858203

وبگردی