آفتاب

حزب‌الله: ادامه حمایت اعراب از داعش و النصره، سیل خون در جهان اسلام به راه می‌اندازد

حزب‌الله: ادامه حمایت اعراب از داعش و النصره، سیل خون در جهان اسلام به راه می‌اندازد

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه کشورش امروز شاهد بزرگترین پیروزی‌ها علیه بزرگترین دشمنان خود است، گفت: کشورهایی که برای مقابله با ایران و محور مقاومت به سوی اسرائیل دست یاری دراز می‌کنند دست به یک خیانت آشکار زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت: ما از گروه 14 مارس می‌خواهیم تا به لبنانی‌ها رحم کنند و از ایراد سخنان تحریک آمیز براساس گرایش طایفه ای و مذهبی خودداری کنند؛ چرا که این مساله تهدیدی برای ثبات و صلح لبنان است. در حال حاضر گروه 14 مارس دیگر میانه‌رو نیست؛ چراکه از تکفیری‌ها در ارتفاعات "عرسال" حمایت به عمل آورده است.

وی افزود: ما هرگز نمی‌خواهیم خاک کشورمان به دست تکفیری‌ها بیفتد یا نظامیان ربوده شده همچنان گروگان تروریست‌ها باشند، برای همین با جرات و جسارت تمام به تروریست‌ها حمله کردیم و "داعش" و "النصره" را به شکست کشاندیم. جنگ ما تا زمان آزادسازی ارتفاعات عرسال ادامه خواهد یافت و این دستاورد برای حاکمیت و استقلال وطن و لبنانی‌هاست.

قاووق تاکید کرد: لبنان امروز شاهد بزرگ ترین پیروزی‌ها علیه بزرگ‌ترین دشمنان است. تاریخ بعدها می‌نویسد: لبنان به فضل معادله ارتش،مردم و مقاومت بر دو دشمن یعنی اسرائیل و تکفیری‌ها پیروز شد. به رغم تمامی حملات و اقدامات بین المللی از سوی جامعه جهانی و آمریکا آن‌ها در توقف پیشروی داعش در عراق شکست خوردند اما ما با اراده خود توانستیم پیشروی داعش را متوقف کرده و این گروه را در ارتفاعات عرسال و قلمون نابود کنیم. تمامی دنیا نیز شاهد است که ما به دستاوردی رسیدیم که ائتلاف ضد داعش از رسیدن به آن ناتوان مانده است.

وی تصریح کرد: لبنان امروز و به فضل معادله ارتش، مردم و مقاومت در بالاترین سطح از ثبات قرار دارد و در مقابل داعش و تکفیری‌ها ایستاده است. جبهه النصره و داعش هر دو تکفیری هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. اسرائیل نیز فرصت استراتژیکی را در این گروه‌های تروریستی برای خود یافته است برای همین آشکارا در جولان از آن‌ها حمایت می‌کند. در نتیجه کسانی که برای سرنگونی نظام سوریه دست کمک بسوی اسرائیل دراز می‌کنند مرتکب بزرگ‌ترین اشتباه می‌شوند و مزدوران اسرائیل هستند.

قاووق گفت: کسانی که پیروزی مقاومت در سال 2006 را انکار کرده‌اند همان کسانی‌اند که امروز پیروزی‌های ما در ارتفاعات عرسال و قلمون را انکار می‌کنند. اسامی و اهداف تغییری نکرده است، ما آزار و اذیت‌های زیادی در داخل لبنان دیده‌ایم و پایدار مانده‌ایم؛ چراکه خواهان صلح و امنیت هستیم، اما حقیقت این است که این اسامی و احزاب همان‌هایی هستند که امروز از طریق پول‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از داعش و النصره حمایت می‌کنند؛ پول‌هایی که اگر از ریزش آن جلوگیری نشود سیل خون در تمامی جهان اسلام از غرب تا شرق جاری می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن سکوت نهادهای جهان اسلام از ائتلاف تکفیری‌ها با اسرائیل در جولان و تماس‌ها و دیدارها میان کشورهای عربی و مسئولان اسرائیلی گفت: کشورهایی که برای مقابله با ایران و محور مقاومت به سوی اسرائیل دست یاری دراز می‌کنند کارشان از یک رسوایی نیز بزرگتر است و دست به یک خیانت آشکار زده‌اند.

انتهای پیام

کد N858094

وبگردی