آفتاب

نبرد موصل پایان ژوئن آغاز می‌شود/ائتلاف ضدداعش: 8000 سرباز عراقی را آموزش داده‌ایم

نبرد موصل پایان ژوئن آغاز می‌شود/ائتلاف ضدداعش: 8000 سرباز عراقی را آموزش داده‌ایم

منابع عراقی تاکید کردند که عملیات نظامی زمینی برای آزادسازی موصل اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد. در همین حال، یک مسئول در ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که کشورهای این ائتلاف 8000 سرباز عراقی را در چارچوب تلاش‌هایشان برای تقویت قدرت نهاد نظامی عراق در جنگ با تندروها آموزش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کریستوفر کیکا، فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف در عراق عنوان داشت: ائتلاف حمایت گسترده‌ای به دولت عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش ارئه می‌دهد.

کیکا در کنفرانسی خبری در ساختمان وزارت دفاع عراق گفت که اگر تردیدهایی نسبت به عملکرد ائتلاف بین المللی وجود دارد، پس به وضعیت داعش و به آنچه که به آن دچار شده است، بنگرید، داعش به یک سازمان ضعیف تبدیل شده است که قدرت تحرک ندارد.

آمریکا رهبری ائتلاف ضد داعش را بر عهده دارد که این ائتلاف متشکل از 60 کشور خارجی و عربی است و در تابستان گذشته تشکیل شد.

بر اساس آماری که سفارت آمریکا در عراق در آوریل ارائه داد، ائتلاف ظرف هشت ماه 3200 حمله هوایی به داعش داشته است.

از سوی دیگر، منابع عراقی در مصاحبه با روزنامه عکاظ اعلام کردند که عملیات نظامی زمینی برای آزادسازی موصل از دست داعش اواخر ماه جاری میلادی با مشارکت ارتش عراق، پلیس و نیروهای پیشمرگ کرد آغاز خواهد شد.

این منابع تایید نکردند که آیا نیروهای بسیج مردمی عراق در این نبرد مشارکت خواهند داشت یا خیر.

سعد حدیثی، سخنگوی دولت عراق نیز در این خصوص گفت: در صورتی که نبرد موصل آغاز شود، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نیروهای مختلف را به موصل اعزام خواهد کرد.

در همین حال، جنگنده‌های ارتش عراق پنج خودروی مجهز به مسلسل را در استان الانبار منهدم کرده و نیروهای داعش در این خودروها را به هلاکت رساندند.

همزمان، در عملیات نظامی نیروهای عراقی در مناطق مختلفی از استان الانبار در غرب عراق که با کمک نیروهای هوایی و ارتش عراق و جنگنده‌های ائتلاف صورت گرفت، 72 تروریست به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که منابع محلی در شهرستان حویجه در کرکوک اعلام کردند که 170 جسد در غرب کرکوک کشف شده است.

انتهای پیام

کد N857942

وبگردی