آفتاب

آیت الله موحدی کرمانی: به وحدت اصولگرایان امید دارم/ برهم زدن سخنرانی های عمومی کار صحیحی نیست

آیت الله موحدی کرمانی: به وحدت اصولگرایان امید دارم/ برهم زدن سخنرانی های عمومی کار صحیحی نیست

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص قائم مقامی جامعه روحانیت مبارز گفت: حجت الاسلام تقوی به عنوان قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تعیین شد.

به گزارش تسنیم، دبیرکل جامعه روحانیت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چشم‌انداز وحدت اصولگرایان را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: به امید خدا من به این وحدت امید دارم.

موحدی کرمانی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود جامعه روحانیت و جامعه مدرسین قصد دارند مصداقی وارد انتخابات شوند، ارزیابی شما چیست، یادآور شد: بالاخره جامعه روحانیت در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی بی‌تفاوت نخواهد بود و به هر شکلی که هست نظر خود را اعلام خواهد کرد. شیوه این موضوع در آینده مشخص می‌شود.

وی درباره ارزیابی خود از عملکرد دولت یادآور شد: من تصور می‌کنم که دولت نقاط مثبت و ضعف داشته است و هر دو با هم بوده است و انشاءالله که سعی کنند نقاط ضعف برطرف شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انجام مذاکرات هسته‌ای چقدر احساس می‌کنید که در داخل کشور باید از دولت حمایت شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال سال همدلی و همزبانی است و این وظیفه هست که باید با دولت همدل بود. البته دولت نیز باید با مردم همسو باشد و همدلی یکطرفه نیست.

وی تاکید کرد: دولت باید با مردم همدل باشد و سعی کند که مشکلات مردم را تا جایی که مقدور است حل کند و هم مردم با دولت همدل و هماهنگ باشند و در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز مطالب لازم را مقام معظم رهبری فرمودند و نیازی به مطلب دیگری نیست.

موحدی کرمانی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی دیدار شما با آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما دیداری داشتیم ولی در مورد اینکه آیا قرار باشد دیداری صورت بگیرد یا نگیرد فعلا تاکنون تصمیمی نگرفته‌ایم.

وی درباره نتایج این دیدار افزود: در مجموع خوب است و هر چه همدلی بیشتر باشد بهتر است.

موحدی کرمانی در پاسخ به این سوال که به تازگی عده‌ای نظم سخنرانی‌های عمومی مانند سخنرانی سالگرد رحلت امام را بر هم می‌زنند، نظر شما چیست، یادآور شد: این کار صحیحی نیست و توصیه می‌کنم که افراد این کارها را انجام ندهند.

وی درباره برگزاری تجمعات علیه مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید این هیئت را قبول داشته باشیم. آنها دلسوز و از ما هستند و تلاش می‌کنند حتی‌الامکان موفق باشند البته رهبری به آنها تذکراتی دادند و این تذکرات باید مورد توجه قرار گیرد که عمده این تذکرات در این است که متوجه باشند دشمن قدار، دروغگو و مستکبر است.

موحدی کرمانی در باره صدمات علیه مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: راه این موضوع تجمع نیست و اگر حرف حسابی دارند آن را با هیئت مذاکره کننده مطرح کنند و تجمع فایده‌ای ندارد.

23220

کد N857848

وبگردی