آفتاب

بررسی عدم سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته در کمیسیون ویژه تولید

بررسی عدم سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته در کمیسیون ویژه تولید

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 از بررسی علت عدم توفیق سازمان‌های توسعه‌ای برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد:‌ جلسه امروز کمیسیون با حضور مدیر عامل سازمان ایمیدرو، رئیس شورای رقابت و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌ها، اتاق بازرگانی، سازمان ایدرو، و رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان برگزار شد.

وی افزود:‌ در این جلسه مسئولان شرکت ایدرو گزارشی در مورد مشکلات مربوط به عدم اجرای تبصره 3 بند الف قانون اجرای اصل 44 ارائه کردند که به علت عدم استقبال بخش خصوصی ریسک سرمایه گذاری برای آنها در مناطق کمتر توسعه یافته بالاست. همچنین سازمان‌های توسعه‌ای در اجرای این تبصره تاکنون موفق نبوده‌اند.

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 همچنین از طرح سوالات اعضای کمیسیون در مورد عدم موفقیت سازمان‌های توسعه‌ای در مناطق کمتر توسعه یافته را مطرح کردند.

جلیلی ادامه داد: در این جلسه رئیس شورا و مرکز ملی رقابت دکتر شیوا نیز از ابهام ماده 21 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در زمینه‌ی وظایف و اختیارات شورای رقابت گفت و مقرر شد کارگروهی برای رسیدگی به این ابهام متشکل از شورای رقابت اصل 44، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی مجلس و مرکز پژوهش‌ها تشکیل و به این ابهام پاسخ داده شود.

به گفته‌ی وی اعضای کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل 44 همچنین مباحثی را در خصوص تداخل وظایف سازمان‌های حمایت‌های از مصرف کنندگان شورای رقابت و سایر سازمان ها مطرح کرده و آن را موجب سردرگمی بازار تولید دانستند.

انتهای پیام

کد N857820

وبگردی