آفتاب
سیدرضا تقوی:

روحانیت در نظام اسلامی یکی از ارکان است

روحانیت در نظام اسلامی یکی از ارکان است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر جایگاه روحانیت در کشور، اظهار کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند جای روحانیت را بگیرد و امروز روحانیت در نظام اسلامی یکی از ارکان نظام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در همایش ائمه جماعات، مبلغین و علما که در سالن اجتماعات مصلای تهران برگزار شد، با تأکید بر این‌که روحانیت همواره به عنوان یک سازمان موثر بوده است، اظهار کرد: قدرتی نمی‌تواند جای روحانیت را بگیرد و امروز روحانیت در نظام اسلامی یکی از ارکان نظام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحرکات آغازین انقلاب اسلامی، با بیان این‌که انقلاب اسلامی از مدرسه فیضیه آغاز شد، خاطرنشان کرد: در سال 42 و در ایوان مداین مدرسه فیضیه امام خمینی (ره) سخنرانی عظیمی ایراد کردند و طی آن حرکت عظیم انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی با بیان این‌که شهدای 15 خرداد از نخستین لبیک گویان انقلاب اسلامی بودند، گفت: روحانیت در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی جلودار بودند و بیان امام (ره) را برای مردم روشن می‌کردند.

به گزارش اسنا، سیدرضا تقوی با بیان این‌که نقشه سیاسی جهان با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تغییر یافت، اظهار کرد: الان ایران، منطقه و مسلمانان را هدایت می‌کند. در عراق، سوریه و جنوب لبنان ما موثر هستیم و نفس امام (ره) و رهبریمان به مشام جوانان جنوب لبنان خورده و آنها چنان نیرویی تشکیل داده‌اند که سیلی محکمی بر چهارمین ارتش قدرتمند دنیا زده است.

قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان این‌که جامعه روحانیت شکل گرفت تا روحانیت را نمایندگی کند، اظهار کرد: زمانی که در جامعه روحانیت در جریان برگزاری یک انتخابات از فرد یا لیستی حمایت می‌کنیم، کل جامعه روحانیت ‌آن را می‌پذیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت مبارز در مسائل سیاسی تاکنون اطلاعیه‌های مفید و کارسازی صادر کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این‌که دشمنان نظام هنوز دست از سر ما برنداشته‌اند، خاطرنشان کرد: آنها روزی از طریق دولت موقت و بنی‌صدر قصد داشتند تا نظام را به استکبار تحویل دهند اما موفق نشدند. در گام بعد آنها به ترور روی آوردند و روزانه ترورهای بسیاری انجام دادند اما باز هم نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

تقوی افزود: در مرحله بعد هشت سال جنگ را بر ملت ما تحمیل کردند که مجدداً نتوانستند به اهداف خود دست یابند تا این‌که به فتنه 88 رسیدیم.

وی با بیان این‌که فتنه 88 فقط رویارویی دو کاندیدا نبود، گفت: امیدواریم اسناد منتشر نشده پشت پرده منتشر شود تا مردم مشاهده کنند که آنها می‌خواستند پرونده نظام را جمع کنند اما با کمک روحانیت و رهبری این موضوع جمع شد.

انتهای پیام

کد N857762

وبگردی