آفتاب
دبیر هیات دولت:

24 خرداد آغازی برای تغییر شرایط کشور بود

24 خرداد آغازی برای تغییر شرایط کشور بود

دبیر هیات دولت گفت: 24 خرداد آغاز تغییر شرایط کشور توسط دولت برای ملت بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، محسن حاجی میرزایی در همایش بزرگ گرامیداشت 24خرداد که در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد، گفت: باید حقیقت اتفاق 24 خرداد را بیابیم و برای استمرار آن تلاش کنیم چراکه پیام‎های متعددی در این روز قابل برداشت است.

وی اظهار کرد: هر انتخابی به دنبال خود پیامی دارد و مردم از طریق صندوق رای با مسئولان سخن می‌گویند چراکه دولت امانتدار است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه رعایت اعتدال مهم‎ترین ویژگی دولت تدبیر و امید است تصریح کرد: بدون شک این دولت با اعتدال شناخته می‎شود و تمرکز آن در اشتراکات و ایجاد وحدت در جامعه است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در بدو ورود دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: با ورود دولت جدید شرایط کشور به گونه‎ای بود که هر دولتی که در 24 خرداد جایگزین می‎شد مجبور به تغییر شرایط دولت قبل بود چراکه همه معتقد بودند شرایط بوجود آمده قابل دوام نیست و تندرویی سبب دودستگی جامعه می‌شد.

حاجی میرزایی افزود: در ابتدای ورود دولت روحانی رکود، بی‎ثباتی اقتصادی، عدم حضور فعالان بخش خصوصی، نامناسب بودن فضای کسب وکار، تعطیلی بسیاری بنگاه‌های زود بازده، کاهش سرمایه‌گذاری، افزایش تورم، کاهش بهره‎وری به زیر صفر و اتکا به نفت از جمله مشکلات حاکم در کشور بود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم تاکنون بیشترین وفاداری را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته است، تصریح کرد: در این دولت تمامی شاخص‌ها بهبود یافته است اما در کل در شرایط سخت اقتصادی به سر می‎بریم و باید با مشارکت مردم اقتصاد کشور را سروسامان داد.

حاجی میرزایی بااشاره به روابط کنونی کشور در فضای بین الملل خاطرنشان کرد: اکنون توانسته‎ایم تا نگاه ایران هراسی را به برقراری و گسترش رابطه دنیا با کشور تبدیل کنیم به طوری که جهانیان امروز می‎گویند ایران شیعی می‏تواند در منطقه نقش آفرینی کند.

وی اظهار کرد: دشمنانی که می‌خواستند ایران را منزوی کنند اکنون خود ناامید و منزوی شده‌اند این نیز نتیجه تلاش دولت در عرصه روابط خارجی است و بر اساس آن امروز کشور یک قدرت بزرگ ارزیابی می‎شود.

حاجی میرزایی ایران را امن‎ترین و باثبات‎ترین کشور منطقه دانست و افزود: مذاکرات هسته‎ای یک رویکرد دولت است و اکنون مذاکرات کنندگان با معیار حفظ عزت نظام تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: ما تنها حقوق هسته‎ای نداریم بلکه حقوق مختلفی داریم که می‎خواهیم احیا شوند که با پشتیبانی و هدایت رهبرفرزانه انقلاب ایجاد شده‎اند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: امروز هیچ کسی نیست که بتواند تردید کند که ایران حق دارد و از حق خود باید استفاده کند که این امر در پرتو دولت تدبیر هوشمندانه و با رویکرد توام با اعتدال ایجاد شده است.

وی تورم را گرفتن مالیات اغنیا از فقرا عنوان کرد وگفت: دولت یازدهم توانسته است 25 واحد درصد نرخ تورم را کاهش دهد و کنترل بی‎ثباتی بازار ارز نیز از اقدامات دیگر دولت است.

حاجی میرزایی با تاکید براهمیت مبارزه بافساد و نابرابری در کشور تصریح کرد: مبارزه با فقر و فساد مالی در دستور کار دولت است که با همکاری قوه قضاییه در تلاشیم تا با قاطعیت این مسئله را سامان دهیم.

انتهای پیام

کد N857695

وبگردی