آفتاب
بازدید مسئولین صدا و سیما از فردو و نطنز

زارعان: فردو نماد مقاومت ایرانیان در مقابل غرب است

زارعان: فردو نماد مقاومت ایرانیان در مقابل غرب است

دکتر جبلی، معاون خبر سیما به همراه جمعی از مدیران ارشد و مدیران کل صدا و سیما روز پنجشنبه 21 خردادماه جاری از تاسیسات هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این بازدید که با استقبال و همراهی معاون سازمان انرژی اتمی، مدیر عامل سایت‌های مذکور و مدیرکل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان صورت گرفت، زارعان سخنانی در خصوص فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران و ابعاد مختلف پرونده هسته‌ای کشور ایراد کرد.

معاون سازمان انرژی اتمی در سخنانش با تشریح برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در خصوص کاربردهای صلح‌آمیز آن در حوزه‌های کشاورزی، بهداشت و سلامت همچون ساخت سانتریفیوژهای توبولار، چرخه بومی سوخت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و مزایای استفاده از این نوع انرژی در کاهش آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی، کاربرد پرتوها در پروژه‌هایی نظیر بازیافت لاستیک‌های فرسوده و تغییر رنگ سنگ‌ها، تولید سوخت هسته‌ای، تولید رادیوداروها و رادیوایزوتوپ‌ها، کاربردهای صنعتی انرژی هسته‌ای و فعالیت‌های مراکز توضیحات مبسوطی ارائه نمود و سایت فردو را نماد مقاومت ایرانیان در موضوع هسته‌ای در مقابل غرب دانست.

دبیر کمیته امنیت فناوری هسته‌ای گفت: بر حسب بیانات مقام معظم رهبری توقف برنامه‌های هسته‌ای ممنوع است و ما باید به قله‌های نهایی علم و فناوری برسیم. لذا حرکت علمی و فناوری در صنعت هسته‌ای بی‌وقفه و با نشاط و امید ادامه دارد و تاثیرگذاری آن در سایر صنایع با رعایت اصول استانداردها در حال بروز و ظهور است.

زارعان به برنامه مدون دشمنان انقلاب و نظام اسلامی با هدف گرفتن امتیازات بیشتر و تحمیل نظرات بلندپروازانه خود پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی حقوق هسته‌ای خود را با هدایت مقام معظم رهبری، تلاش شبانه‌روزی دولت و ملت سرفراز، دانشمندان و محققان و تمامی زحمتکشان این عرصه و با عظمت خون شهدا به دست آورده و از خط قرمزهای خود کوتاه نمی‌آید.

زارعان در بخشی از سخنانش مسائل و چالش‌های گفت‌وگوهای ایران و 1+5 را در حوزه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد و اضافه کرد: ایران چیزی فراتر از قوانین بین‌المللی و مرسوم را نمی‌پذیرد. لذا اینکه آمریکایی‌ها یا برخی رسانه‌های مغرض مسائلی را فراتر از خطوط اصلی مطرح می‌کنند و صحبت از مسائل مربوط به امنیت ملی و اقتدار حاکمیتی می‌کنند، بیشتر جنبه سیاسی و جنگ روانی دارد.

زارعان در ادامه به بحث خرابکاری صنعتی پرداخت و گفت: غربی‌ها خیلی تلاش کردند با استفاده از عوامل خود در روند حرکت رو به رشد صنعت هسته‌ای کشور اختلال ایجاد کنند و با خرابکاری در تجهیزات و فناوری‌ها آن را متوقف کنند. اما متخصصان گمنام سازمان موفق شده‌اند یک به یک این خرابکاری‌ها را کشف و خنثی نمایند و امروز الحمدلله می‌توانیم ادعا کنیم که تجربیات زیادی در مقابله با خرابکاری صنعتی داریم. ایجاد نمایشگاه دائمی خرابکاری صنعتی تنها بخشی از این تجربیات و توانمندی‌هاست.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به شعار سال کشور با عنوان "دولت، ملت همدلی و همزبانی" قضاوت‌های برخی گروه‌ها را ناعادلانه خواند و افزود: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی از خبره‌ترین و باسابقه‌ترین مسئولین کشور هستند که در راستای منویات رهبری معظم و توجه کامل به حقوق کشور تلاش شبانه‌روزی می‌نمایند تا به نتایج قابل قبولی در سطح بین‌المللی دست پیدا کنند.

زارعان همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه‌های اخیر سازمان آنها را با اهداف صلح‌آمیز و در راستای استفاده از انرژی هسته‌ای و کاربرد آنها در زندگی مردم اعلام نمود.

در طول این بازدید معاون سازمان انرژی اتمی به سوالات متعدد مدیران صدا و سیما در ابعاد فرآیندی، حقوقی و سیاسی پاسخ داد.

انتهای پیام

کد N857538

وبگردی