آفتاب

هشدارهای رئیس ستاد انتخابات تهران به گروه‌های خودسر

هشدارهای رئیس ستاد انتخابات تهران به گروه‌های خودسر

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هیچ گروه و حزبی حق ندارد بدون تابلو و شناسنامه فعالیت کرده و برای مخالفان خود خط و نشان بکشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهاب‌الدین چاووشی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که در محل فرمانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: انتظار ما از همه احزاب و گروه‌ها این است که در چارچوب مشی اعتدال با یکدیگر رقابت کرده و موضع‌گیری آنها موجب شاد شدن دشمنان نشود.

وی در ادامه با بیان این‌که تخریب‌ها و بی‌قانونی‌ها را از هیچ دسته و گروهی نمی‌پذیریم، افزود: همه باید مروج اخلاق اسلامی باشیم. اعتبار داخلی و خارجی ما به نوع رفتار سیاسی ما با یکدیگر و حتی بیگانگان بستگی دارد. ما نمی‌توانیم در داخل کشور مقابل هم صف‌آرایی کرده یا در برابر قانون مقاومت کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: این کشور قانون دارد و نمی‌شود هر کسی بر اساس اشتغال خود بندی از وصیت‌نامه امام (ره) را اجرا کند. میراث‌دار وصیت امام (ره)، رهبری، دولت و نهادهای قانون هستند. استنباط شخصی از سخنان امام (ره) و برهم ریختن نظم جامعه قابل پذیرش نیست. موضع دولت برخورد قانونی با گروه‌هایی است که در قالب رفتارهای خودسرانه و خودجوش از برگزاری جلسات قانونی ممانعت کرده و تشنج ایجاد می‌کنند.

چاووشی همچنین با بیان این‌که برخی معتقدند دولت باید متناسب با مشی آنها رفتار کند، خاطرنشان کرد: مردم به دیدگاه این دولت برای اصلاح امور جامعه رأی دادند و در بین نامزدهای انتخابات 92 به یک فرد روحانی رأی دادند. در بین آن نامزدها هم سیاستمدار، هم مهندس، هم پزشک، هم انتظامی و هم اقتصاددان وجود داشت. اما مردم با رأی خود به یک فرد روحانی که حقوقدان هم هست اعلام کردند که به یک روحانی رأی می‌دهند. اما برخی دیدگاه‌های رئیس جمهور را برنمی‌تابند. در حالی که اکثر مردم این دیدگاه‌ها را پذیرفته‌اند. پس ما باید به کسی که رأی اکثریت مردم را دارد حق دهیم تا دیدگاه‌های خود را مطرح کند.

وی تأکید کرد: ممکن است دیدگاه‌های رئیس جمهور از نظر فقها قابل نقد باشد که اشکالی هم ندارد و قابل احترام است اما به هر حال مردم دستگاه اجرایی کشور را به این رئیس جمهور سپرده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که در عرصه نظم سیاسی جمهوری اسلامی ایران نظریه اصلی، نظریه ولی فقیه است.

چاووشی همچنین با بیان این‌که مهمترین ویژگی رئیس جمهور تأکید بر اعتدال و عقلانیت و مردم هم راه نجات کشور را بازگشت به عقلانیت اسلامی می‌دانند، افزود: تندروی و کندروی، چپ‌روی و راست‌روی به مفهوم سیاسی آن جواب نمی‌دهد و ما باید مشی اعتدال را برگزینیم. ما نمی‌توانیم برخورد ستیزه‌جویانه با کسانی داشته باشیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده یا دل در گروی کشور دارند. ایران به همه ایرانیان تعلق دارد و ما اجازه نمی‌دهیم این فضای مسالمت آمیز شکسته شود.

ادامه دارد

کد N857512

وبگردی